مدیر شبکه چهارم سیما از آغاز پخش سری دوم برنامه گفت‌وگو محور «شوکران»‌ در مهرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۶۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود معینی‌پور مدیر شبکه چهارم سیما در پاسخ به این پرسش که فصل دوم برنامه تلویزیونی «شوکران» از چه زمانی پخش می‌شود، در حساب توئیتری خود نوشت: از دی‌ماه ۹۷ در شبکه چهار تمام زمینه‌های شوکران (فصل دوم) آماده است و به ادامه کار مصریم .

 

وی با بیان اینکه شوکران محصول مشترک شبکه چهار و حوزه هنری است، ابراز امیدواری کرد فصل دوم این برنامه از اول مهر روی آنتن خواهد رفت.

بر پایه این خبر، برنامه شوکران در اولین قسمت خود میزبان داوود هرمیداس باوند سخنگوی جبهه ملی ایران و در برنامه دوم میزبان شاهین فرهت پدر سمفونی ایران بود. سومین قسمت شوکران نیز با حضور هوشنگ ماهرویان از جامعه‌شناسان معاصر روی آنتن رفت و چهارمین قسمت با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم پخش شد.

میهمان پنجمین قسمت شوکران منوچهر آشتیانی از پیشروان حزب توده ایران و جامعه‌شناس نئومارکسیست بود و مهدی محقق در ششمین قسمت شوکران حضور یافت و وضع کنونی نظام آموزشی را نقد کرد. حجت‌الاسلام احمد واعظی هم در هفتمین شوکران درباره عملکرد حوزه علمیه مباحثی را مطرح کرد و به انتقادها پاسخ گفت.

ایران دَرودی مهمان هشتمین برنامه شوکران بود که مباحث مهمی در حوزه هنر مطرح کرد. غلامرضا اعوانی نیز در شوکران نهم به منتقدان سنت‌گرایی پاسخ داد و مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در شوکران دهم به نقد وضعیت موجود دانشگاه‌های کشور پرداخت. شوکران یازدهم با حضور پرویز خرسند، خاطرات و منش دکتر علی شریعتی را مرور کرد. سیدیحیی یثربی در شوکران دوازدهم به نقد عرفان پرداخت. سیدعبدالله انوار، حکیم ۹۴ ساله سیزدهمین مهمان شوکران بود و در شوکران چهاردهم، حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا رئیس کمیسیون حوزوی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور یافت.

شوکران پانزدهم را هم سیدحسن امین حقوقدان و استاد راهنمای رئیس‌جمهور روحانی سر کشید. در شوکران شانزدهم، نوش‌آفرین انصاری از پایه‌گذاران کتابداری نوین ایران حضور یافت و دکتر نجفقلی حبیبی، بنیانگذار دانشگاه تربیت مدرس و مؤسس دانشگاه علوم قضایی ایران مهمان هفدهمین برنامه شوکران بود.

پروفسور کریستین (یحیی) بونو، فیلسوف و اسلام‌شناس فرانسوی هجدهمین مهمان این برنامه تلویزیونی بوده است. آخرین مهمان فصل اول شوکران هم حسین کچویان، جامعه‌شناس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که این برنامه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ روی آنتن رفت.

تکرار فصل اول شوکران به سردبیری پیام فضلی‌نژاد در ایام نوروز ۹۸ هر شب از شبکه چهارم سیما پخش شد و بازخوردهای مثبتی به همراه داشت.

ارسال نظرات