خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا(ع):
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت خدیجه (س) گفت:: حضرت خدیجه (س) یار همیشه همراه پیامبر بزرگوار اسلام بود.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۲۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: در زمانی که همه مردم مکه پیامبر را رد کردند و به آن حضرت ایمان نیاوردند حتی اقوام و نزدیکان آن حضرت هم به شدت با آن بزرگوار مخالفت کردند، اما حضرت خدیجه بزرگترین حامی آن حضرت بود و از افتخارات آن بانوی بزرگوار همین بس که اول زن مسلمان بود و اول زنی بود که نماز به آن حضرت اقتدا نمود و از دیگر افتخارات حضرت خدیجه این بود که تمام اموال خود را برای پیشرفت دین مبین اسلام در اختیار حضرت محمد (ص) قرار داد.
ایشان در ادامه سخنان گفت: یکی دیگر از افتخارات حضرت خدیجه که برای زنان مسلمان مخصوصا در این عصر و زمان باید الگو باشد این بود که آن بانوی گرامی به مدت سه سال در شعب ابیطالب به همراه پیامبر (ص) و دیگر مسلمانان که تعدادشان اندک بود در محاصره همه جانبه مشرکان قرار داشتند و همه در مقابل تحریم‌های دشمن استقامت کردند و دست از دین خدا و پیامبر خدا برنداشتند.
وی با اشاره به بعد زندگی مشترک حضرت خدیجه با پیامبر (ص) گفت: حضرت خدیجه (س) در طول مدت زندگی مشترک خود با پیامبر آنقدر وفادار و صمیمی بودند که تا سال‌ها بعد از رحلت آن بانوی بزرگوار پیامبر اسلام بسیار از او یاد می‌کرد تا جایی که پیامبر مورد اعتراض بعضی از زن‌های خود واقع می‌شد.
نبی مکرم اسلام برای احترام به حضرت خدیجه بعد از وفات آن بانو هرگاه گوسفندی قربانی می‌کرد مقداری گوشت برای دوستان حضرت خدیجه می‌فرستاد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که زنان مسلمان امروز نیز همانند حضرت خدیجه (س) در اعتقادات خود ثابت قدم باشند و از سختی‌ها و ناملایمات روزگار هرگز خسته نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها