فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات آستان قدس رضوی:
فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات آستان قدس رضوی، این مجموعه را قوی‌ترین حوزه مقاومت بسیج در کشور دانست.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۰۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار حمید غلامی  در دومین نشست ستاد حوزه مقاومت بسیج ادارات آستان قدس رضوی و فرماندهان پایگاه‌های تابعه که در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: آستان قدس رضوی قوی‌ترین حوزه مقاومت بسیج در کشور به شمار می‌رود.

وی خطاب به فرماندهان و اعضای شورای حوزه مقاومت بسیج، بیان کرد: ما در سایه امام رضا (ع) هستیم پس باید جهانی فکر کرده و سبک زندگی، ولی نعمتمان را در زندگی جاری کنیم تا بتوانیم موثر باشیم. ما باید اول خودسازی را انجام دهیم و بعد جامعه را بسازیم.

ازکمک به سیل‌زدگان تا اردو‌های جهادی

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سال ۱۳۶۳ دانشگاه علوم اسلامی رضوی افتتاح شد و تا کنون بیش از سه هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و در مشاغل حقوقی و قضایی، علمی و آموزشی، فرهنگی، صدا و سیما، آستان قدس رضوی، تدریس دانشگاه و حوزه، اعضای هیئت علمی و... مشغول فعالیت هستند.

مجتبی غیوریان ادامه داد: بیش از ۱۱۰۰ نفر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه جزایی و... در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به تحصیل مشغول هستند.

وی به جذب دانشجویان غیرایرانی در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: از ۲۰ کشور نظیر چین، بوسنی و هرزگوین، عراق، آذربایجان، بحرین، کشور‌های حوزه خلیج فارس و... پذیرش دانشجو داشتیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: الان ۲۰ دانشجو از کشور‌های سوریه، افغانستان و پاکستان در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با حضور خانواده‌هایشان حدود ۸۰ نفر را تحت پوشش داریم.

غیوریان با بیان اینکه پایگاه بسیج این دانشگاه سال ۹۵ افتتاح شده است، تصریح کرد: جمع‌آوری و کمک به سیل‌زدگان، برگزاری یادواره شهدای دانشگاه، برگزاری اردو جهادی در شهرستان سبزوار، فریمان، کرمانشاه، کلات، پلدختر، خوزستان، شرکت در راهپیمایی روز قدس، برگزاری اردوی راهیان نور، برگزاری مسابقات پینگ‌پنگ و فوتسال و... از جمله فعالیت‌های این پایگاه بسیج به شمار می‌رود.

طبخ روزانه ۱۲۰۰۰ نان توسط نیرو‌های جهادی

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست از خدمات آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان کشور گفت و تصریح کرد: سیل در گلستان، لرستان و خوزستان با هم فرق می‌کند. در لرستان گل غلیظ درست شد و در خوزستان بالغ بر ۱۶۰ روستا زیر آب رفته بود.

حامد صادقی ادامه داد: با اعزام تیم‌های جهادی در مناطق سیل‌زده ابتدا امدادرسانی کردیم و با استقرار نانوایی و آشپزخانه سیار روزانه بالغ بر ۱۲ هزار پخت انجام دادیم و سپس به کمک‌های زیرساختی پرداختیم.

وی بیان کرد: تأکید تولیت آستان قدس رضوی توجه به خلأ‌ها در مناطق سیل‌زده بود. معیشت و اشتغال، بهداشت و درمان دو خلأ مردم سیل‌زده است که با تیم‌های جهادی به دنبال رفع آن‌ها هستیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این نشست از چهار فرمانده و اعضای شورای بسیج ادارات آستان قدس رضوی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها