معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تأسفانه عمده‌ترین مشکلات محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر، خرده فروشی موادمخدر است و مبارزه با آن باید به یک امر مستمر و همیشگی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۹۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز اكرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، مصوبات جلسات را برای تمام مدیران استان لازم الاجر دانست و گفت: بحث های کارشناسی و تخصصی باید در دبیرخانه ها به انجام برسد و شأن اینگونه جلسات، تصمیم گیری است.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه مهمترین دلیل بی نتیجه بودن جلسات را زمان بر بودن و عدم بررسی و کار کارشناسی است، گفت: مدیران در این جلسات تصمیم گیر، و کارشناسان هم در جلسات دبیرخانه ای مسئول بررسی و تحقیق هستند.

اکرمی ارائه گزارش را هر سه ماه یکبار به کمیته های ذیل شورا لازم و ضروری دانست و گفت:گزارش سالیانه کاری را دوا نمی کند و لازم است مدیران مربوطه و روسای دانشگاه ها در این جلسه حضور فعال داشته باشند.

وی با انتقاد از مدیرانی که در جلسات استانی شرکت نمی کنند، بیان داشت: برخی از مدیران با وجود اینکه مدیر این استان هستند ولی گویا در استان حضور ندارند؛ در این کارگروه های استانی باید مدیران حضور داشته باشند و حضور نمایندگان آنها قابل قبول نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به هفته مواد مخدر در تیرماه گفت: نیاز است برنامه های این هفته در قالب کار کارشناسی شده برگزار شوند و سه موضوع اصلی را دنبال کنند، اول اینکه مردم و خانواده ها را نسبت به آسیب های مواد مخدر آگاه کنند و دوم آنکه تنفر جوانان نسبت به مواد مخدر بیشتر شود.

اکرمی در این خصوص ادامه داد: در هفته مواد مخدر باید راهکارهای عملیاتی برای درمان معتادین بهبود یافته نیز ارائه شود و همه باید مشارکت داشته باشند.

معاون استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه نیازمند ابزاری نو برای مقابله با مواد مخدر هستیم، گفت: برنامه هایمان برای مقابله با این معضل باید رویکرد اجرائی و اثر بخش داشته باشد؛ امروزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند ایده پردازی است و بایستی بررسی کنیم که با چه شیوه‌های بهتر می‌تواند، بهترین و اثربخش‌ترین مبارزه را داشته باشد چراکه کارهای روتینی چون سخنرانی و نصب بنر اثر بخش نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی فضای مجازی را ظرفیتی مناسب برای مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: فضای مجازی یکی از فرصت‌های مغفول مانده در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر و سایر معضلات اجتماعی است که از هر واقعیتی واقعی‌تر و نیازمند کار هوشمندانه است.

اکرمی با بیان اینکه از تجربیات انجمن های NA و NGOها هم در حوزه مبارزه با موادمخدر باید استفاده شود، افزود: متأسفانه عمده‌ترین مشکلات محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر، خرده فروشی موادمخدر است و مبارزه با آن باید به یک امر مستمر و همیشگی تبدیل شود.

معاون استاندار مرکزی مبارزه با خرده فروشی را نیازمند داشتن برنامه های مستمر و دائمی دانست و گفت: باید ریسک توزیع مواد مخدر را در استان افزایش دهیم.

وی دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر را ملزم به رصد دائمی منظومه مواد مخدر کرد و افزود: مهمترین دلیل معضلات و آسیب های امروز جامعه عدم پیشگیری موثر در حوزه موادمخدر است؛ در صورت به وجود آمدن معضلات و رشد آنها درمان بسیار هزینه بر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی درخصوص معضلاتی که در آرایشگاه های زنانه و باشگاه های بدنسازی وجود دارد، بیان داشت: باید از تجربیات استان های موفق در این حوزه استفاده و راهکار عملیاتی اتخاذ کنیم چراکه با سلامت و فرهنگ مردم نمی توان مماشات کرد.

اکرمی با بیان اینکه کار اتحادیه آرایشگران نظارت بر اینگونه واحدها است، افزود: معضلات موجود در آرایشگاه های زنانه و باشگاه های بدنسازی نشان می دهد که اتحادیه کارش را به خوبی انجام نداده و لازم است اتحادیه مربوطه با همکاری قضایی و انتظامی به شدت برخورد کنند.

وی وجود چنین معضلاتی در جامعه را نشان از عدم نظارت کافی در آن بخش دانست و گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر شیوه های قبلی پاسخگو نیست و راهکارهای گذشته دیگر جوابگو نیستند و باید به روز رسانی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه عملکرد و اقداماتمان باید عمل گرا باشند و اثرات و دستاوردهای آن برای مردم ملموس باشد، افزود: در همه حوزه ها به خصوص آسیب های اجتماعی باید روش هایمان را به روز رسانی کنیم چراکه راهکارهای سی سال پیش دیگر پاسخگوی شرایط امروزی نیست.

اکرمی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی فرآیندی زمان بر هستند ولی اگر اقدامات درست باشند قطعا پاسخگو و اثر بخش خواهند بود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات