کرامت ماه مبارک به واسطه میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) بیش از پیش معنا و مفهوم پیدا می کند، آن چنان که هیأت های مذهبی مانند هیأت شاهزادگان ارباب در این خصوص با پخت ۲۰ تن آش با هدف افطارهای خیابانی نسبت به حفظ فرهنگ سنتی خدمت به مردم همت می گمارند.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۵۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرج ، کرامت ماه مبارک به واسطه مولود این ماه حضرت امام حسن مجتبی(ع) بیش از پیش معنا و مفهوم پیدا می کند، آن چنان که این امام بزرگوار را به جهت کرم و بخشش به عنوان کریم اهل بیت(ع) می نامند.

پخت ۲۰ تن آش به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت (ع) در کرج

در این میان هستند کسانی که با هدف عرض ارادت به ساحت مقدس آن وجود مبارک، نذرهایی می کنند که به واسطه آن محبت و ارادت خود را در طبق اخلاص نهند و به این واسطه ادب، عشق، علاقه و دلدادگی خود را نشان دهند.

« محمد محمودی» از جمله این دلدادگان و غلامان اهل بیت(ع) است که با نذری که برای امام حسن مجتبی(ع) دارد، قریب شش سال 20 تن آش را برای دوستداران آن حضرت، طبخ و آماده می کند.

رئیس هیأت امنای هیأت شاهزادگان ارباب گفت: این نذر با هدف پذیرایی از دوستداران امام حسن مجتبی(ع) و روزه داران هر ساله در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) آماده می شود.

محمودی می افزاید: روز دوشنبه (30 اردیبهشت) در قالب هزار افطاری ساده که به روزه داران در بلوار سرداران توزیع می شود، که این روز مصادف با میلاد کریم اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این مطلب که توجه حضرت امام حسن (ع) به نیازمندان و مستضعفان این امام عالی مقام را به عنوان کریم اهل بیت(ع) نام آوازه کرد، مطرح کرد: هیأت شاهزادگان ارباب افطار شب چهاردهم ماه مبارک رمضان را در خیابان طبخ و توزیع می کند تا با پذیرایی از روزه داران این فرهنگ سنتی خدمت را حفظ کند.

محمودی ادامه داد: خدمت به مردم به ویژه مستضعفان یکی از اهداف اصلی برپایی هیأت های مذهبی است ؛ آن چنان که در بحث خدمت رسانی به سیل زدگان هیأت مذهبی شاهزادگان ارباب نیز با حضور در مناطق سیل زده به سیل زدگان خدمت رسانی کرد.

رئیس هیأت امنای هیئت شاهزادگان ارباب تصریح کرد: این هیأت مصادف با روز میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) با پخت ۲۰ تن آش، میزبان عموم مردم در ساعت افطار در بلوار سرداران کرج است.

خوان سفره اهل بیت(ع) برگرفته از درس محبت، حرّیت، ایمان، آزادگی، جوانمردی و ... است آن چنان که خوان کرم کریم اهل بیت(ع) گویای این مهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها