خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: طبق تفاهمی که با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) انجام شده 50 نفر شتر به صورت پایلوت برای توزیع بین مردم روستایی دهستان پترگان وارد شده است.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۴۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان در حاشیه بازدید از دهستان پترگان، اظهارکرد: با توجه به فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان‌های خراسان‌جنوبی که یکی از این دهستان‌ها پترگان در شهرستان زیرکوه است در حال پیگیری هستیم در 5 عرصه عمران، اشتغال، سلامت، فرهنگی و تعلیم تربیت یک کار همه جانبه‌ با مدل توانمند سازی روستایی انجام شود.

  

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیان ابتدا شبکه‌سازی مردم را در حوزه رسته‌های شغلی در این منطقه انجام دادیم افزود: با توجه به اینکه یکی از رسته‌های اصلی اشتغال حوزه دام است بعد از شبکه‌سازی مردمی که در شبکه دام انجام شد و آموزش‌هایی و بازدید‌های میدانی از واحدهای الگویی در استان انجام گرفت برای توسعه مشاغل موجود رایزنی با دستگاه‌های مختلف انجام دادیم.

 

هنری عنوان کرد: در برخی از کارها تفاهمی با ستاد اجرایی فرامین امام صورت گرفت و برای بحث واردات دام و پرداخت تسهیلات در این حوزه در بخش شتر ابتدا به صورت پایلوت 50 نفر شتر وارد کردیم.

 

وی ادامه داد: قرار است این شترها با قیمت حداقلی بین مردم چند روستای هدف قرارگاه توزیع شود و با مدلی که تسهیلات آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین می‌شود در بحث دام سبک نیز با توجه به مجوزی که از طریق استانداری دریافت کردیم برای واردات دام پیگیری کنیم.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: تلاش برای این است بتوانیم دام مولد را با قیمت 40 درصد پایین‌تر از قیمت داخلی کشور وارد کنیم و در بین روستاهای هدف بین مردم توزیع شود.

 

هنری بیان کرد: در رسته‌های شغلی دیگر از جمله کشاورزی با توجه به ظرفیت آبی که در منطقه پترگان وجود دارد در منطقه تجنود و روستاهای دیگر از جمله چشمه بید با هماهنگی‌هایی که با همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان و فرمانداری ها انجام شد ازجمله منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی بحث یکپارچه سازی اراضی را در روستای چشمه بید شاهد بودیم که حدود 20 هکتار از اراضی کِشت انگور صورت گرفت که سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی اظهار کرد: در منطقه تجنود نیز با توجه به اینکه آب‌های زیادی از منطقه خارج می‌شد و استفاده بهینه‌ای حدود 19 سال گذشته صورت نمی‌گرفت با پیگیری‌هایی که انجام شد و دستور استاندار، مجوز استفاده آب تا 15 لیتر برای مردم صادر شده است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: با پیگیری که در حوزه مردمی روستا انجام شد بحث کِشت گندم دیم امسال برای اولین‌بار انجام شد و ان‌شاءالله مردم از برکات آن استفاده خواهند کرد.

 

هنری با اشاره به حوزه گیاهان دارویی، بیان کرد: با توجه به استعداد این منطقه در حوزه عرق‌گیری و روغن بنه در روستای تجنود دو کارگاه مجزا ایجاد شده که به صورت صنعتی در این روستا برای اولین بار تولید روغن بنه داشته باشیم و به خارج از استان نیز صادر خواهد شد.

 

 وی عنوان کرد: در زمینه گردشگری نیز به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های مردمی را در این منطقه با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که در منطقه تجنود و کویر همت آباد موجود است بتوانیم منافع و عایداتی برای مردم این روستاها داشته باشیم و مردم با آموزش‌هایی که می‌بینند نحوه استفاده از ظرفیت‌های مربوط به گردشگری  و مشاغل خدماتی که می‌توان در کنار آن راه‌اندازی کرد را در برنامه قرار دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها