خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: موضوع فرهنگ بسیار مهم است از این رو همه خدمات کمیته امداد با پیوست فرهنگی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۳۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مجید مومنی در دیدار با مدیرکل ارشاد استان قزوین بیان کرد: نمای ظاهری کار کمیته امداد امام (ره) کمک اقتصادی و معیشتی است ولی حقیقت ماجرا این است که تا زمانی که فردی به لحاظ فرهنگی و دینی به شرایط شایسته ای نرسد، قادر به تغییر شایسته در زندگی خویش نخواهد بود.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) با این نگاه فرهنگ را محور خدمات خود قرار داده است چراکه موضوع فرهنگ بسیار مهم است از این رو همه خدمات کمیته امداد با پیوست فرهنگی اجرا می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: موضوع دیگری که در نگاه فرهنگی کمیته امداد امام (ره) مطرح است، جلب مشارکت های مردمی است؛ در این بخش هم نگاه این نهاد تنها دریافت پول از مردم نیست بلکه گام نخست ایجاد فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه است.

وی اعلام کرد: باید کاری کنیم که دل ها برای یکدیگر بتپد بدین معنا که هر کسی به توان و قدرت مالی خویش در عرصه نیکوکاری وارد شود حال ممکن است کسی بتواند ماهیانه 10 هزار تومان کمک کند و کسی دیگر 100 هزار و کسی دیگر یک میلیون و یا فردیدیگر بیشتر؛ بنابراین در گام نخست فرهنگ انفاق و نیکوکاری رقم و عدد مهم نیست.

مومنی خاطرنشان کرد: نگاه کمیته امداد امام (ره) به مردم نگاه مادی نیست چراکه مردم سرمایه مادی نیستند بلکه سرمایه اجتماعی ما هستند که به واسطه تقویت سرمایه های اجتماعی می توان به دستاوردهای بزرگی رسید.

وی توضیح داد: انسجام اجتماعی با افزایش مشارکت های عمومی و ایجاد اعتماد عمومی به وجود می آید از این رو مردم در فرایند کار امدادرسانی به مددجویان محور اساسی هستند؛ مردم تنها در کمک مادی به نیازمندان در کنار مددجویان و محرومان نیستند بلکه هر نیکوکاری می تواند از توانایی و هنر و فنی که دارد نیز برای خدمت به محرومان استفاده کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: شاید در گذشته مردم با قالب های سنتی به نیازمندان کمک می کردند ولی امروز این شریاط تغییر کرده و نیکوکاران علاوه بر شیوه های گذشته با استفاده از سامانه تلفن همراه # 028*8877* می توانند در طرح هیا مختلف کمیته امداد امام (ره) مشارکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها