خبرهای داغ:
رییس جهاد کشاورزی استان قزوین

روند روبه کاهش جوجه ریزی در مرغداری های استان/بیش از 31 هزار تن سویا بین تولیدکنندگان توزیع شد

خمسه گفت: بر اساس آخرین مجوزی که برای جوجه ریزی در اردیبهشت ماه صادر شد یک میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی وجود داشت که نسبت به ماه گذشته روند کاهشی داشتیم.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۱۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه هماهنگی، بررسی و نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان و تنظیم بازار به ریاست محمد قاسمی دادستان استان و با حضور مدیران دستگاههای اقتصادی و نظارتی استان در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

فاطمه خمسه در این جلسه بیان کرد: باتوجه به مباحث کالاهایی نظیر مرغ و تخم مرغ که از بهمن ماه برای استان و کشور مشکل ساز شد، از اول اسفندماه طی مصوبه ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی عملا توزیع نهاده های دامی به جهادکشاورزی استان ها واگذار شد.

وی گفت: بر اساس این مصوبه از اول اسفند ماه فقط نهاده های دامی بین تولیدکنندگانی که جوجه ریزی داشتند و در سامانه سما ثبت شده بودند، توزیع شد. در حالیکه پیش از این مصوبه برخی از افراد که تولید کننده نبوده و شرکت توزیع نداشتند به عنوان دلال روی سویا سرمایه گذاری می کردند که با تدابیر سازمان کشاورزی استان مکلف شدیم به توزیع سویا را بین تولید کنندگانی که در حوزه جوجه ریزی فعالیت داشتند انجام دهیم.

رییس جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: این در حالی است که بین سایر تولید کنندگان مرغ گوشتی، تخم گذار و دامداری ها نیز سویا با ارز دولتی توزیع شد و تاکنون بیش از 31 هزار و 733 تن سویا، 9 هزار و 140 تن ذرت و 600 تن دانه بین تولید کنندگان توزیع شده است.

وی با اشاره به پایین بودن و ثبات قیمت مرغ و تخم مرغ، افزود: باتوجه به تدابیری که دولت اندیشیده بود قیمت مرغ کاهش یافت به همین علت این نگرانی وجود دارد که طی اردیبهشت ماه جوجه ریزی کمتری داشته باشیم. بر اساس آخرین مجوزی که برای جوجه ریزی در اردیبهشت ماه صادر شد یک میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی وجود داشت که نسبت به ماه گذشته روند کاهشی داشتیم.

خمسه اضافه کرد: مشکلی که درحال حاضر در استان وجود دارد انحصار و تمرکز بر روی کشتارگاه قزوین مرغ است درخواست داریم به این مشکل رسیدگی شود و این کشتارگاه بعنوان مهمترین تولیدکننده مرغ استان، همکاری لازم را با جهاد کشاورزی در جهت تعادل قیمت و ذخایر مرغ در استان داشته باشد.

 

ذخیره 16 تن سویا و ذرت در استان

در ادامه فرشید گرامی پور مدیرکل پشتیبانی امور دام قزوین عنوان کرد: دستگاه های دولتی به ویژه امور پشتیبانی، جهاد کشاورزی و صمت برای قیمت تعادلی تلاش بسیاری داشتند که منجر به کاهش قیمت اقلام پروتئینی شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه قیمت مرغ بیش از قیمت مشخص کاهش یافته جهت خرید مرغ برای تعدیل قیمت اقدام شده اما موفق به انعقاد قرارداد نشدیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام قزوین بیان کرد: موضوع دیگر بارنامه هایی است که مبالغ کلانی علاوه بر مبالغ بارنامه از تولیدکنندگان اخذ می شود که اگر از بروز این امر جلوگیری نشود ممکن است مشکلاتی در بحث حمل و نقل به وجود آید.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده 16 تن سویا و ذرت وارد استان شود که می تواند در جهت تامین ذخایر این محصول در استان، کمک شایانی داشته باشد.

 

شناسایی 310 فقره واحد متخلف در بحث گرانفروشی وکم فروشی

در ادامه جلسه سیامک بابایی فر معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون 12 هزار فقره بازدید از واحدهای مختلف اقتصادی انجام شده است.

وی افزود: طی بازدیدهای انجام شده بیش از 600 واحد متخلف شناسایی و جهت صدور حکم به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

بابایی فر بیان کرد: طی این مدت بیش از 550 فقره گزارش شکایات مردمی از طریق تلفن 124 و سامانه پیامکی رسیدگی شده است.

وی افزود: از آغاز طرح نظارتی ماه رمضان، از پنج هزار فقره واحد بازدید شد که 310 فقره واحد متخلف در موضوعات گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور شناسایی شدند.

 

بابایی فر ادامه داد: بیش از 30 فقره گشت مشارک با دستگاه های زیربط داشتیم و سعی کردیم در این ماه گشت های مشترک را افزایش دهیم.

وی گفت: طی بازرسی های صورت گزفته تعدادی نانوایی که اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرده بودند پلمب شدند و کماکان این گشت ها ادامه خواهد داشت.

بابایی افزود: در ارتباط با نمایشگاه ضیافت، 108 تن برنج، 36 تن گوشت منجمد، 62 تن قند و 55 تن شکر با قیمت تنظیم بازار در طول هفته توزیع شد.

این مسوول اضافه کرد: باتوجه به شکایاتی که مردم نسبت به افزایش قیمت بتن، آجر و سفال داشتند، 5 واحد متخلف بتن و 22 واحد متخلف سفال و آجر به دلیل گرانفروشی و افزایش قیمت خودسرانه به تعزیرات معرفی شدند.

 

نظارت ها، محدود به کف بازار نباشد

اکبری در ادامه این جلسه اظهار کرد: وظیفه اصلی ما در سالجاری، حفظ امنیت و آرامش بازار است، متاسفانه ما می بینیم که موضوعاتی که سال 97 در حوزه بازار رخ داد در سال 98 هم بازار را دچار تلاطم کرده و باید همه تلاش ها معطوف شود تا بازار به یک ایستایی برسد.

وی گفت: عطش و استقبالی که از توزیع کالا می باشد نشان از نگرانی است که در جامعه و بین اقشار مختلف مردم وجود داد و همه دست اندرکاران برای اقلام اساسی چاره اندیشی کرده اند اما گرانی ها مرد را برای انبار خانگی ترغیب کرده و شاهد صف های طولانی و نارضایتی در بین مردم هستیم.

اکبری اضافه کرد: 5 کالای اساسی از جمله کره، کاغذ، حبوبات و گوشت از ارز دولتی خارج شده که متاسفانه این اقلام به سایر اقلام تسریع یافته است.

وی عنوان کرد: سازمان صمت در حوزه اقلام در قیمت گذاری ها به سرعت وارد عمل شود تا این آشفتگی که در حوزه قیمت گذاری در سطح بازار وجود دارد تعیین تکلیف شود.

اکبری خاطرنشان کرد: نظارت باید از مبدا پیگیری شود، ما تنها نظارت را به کف بازار محدود کردیم و این موضوع یک عطش و سونامی اقتصادی ایجاد می کند لذا باید نظارت ها به حوزه تولید کنندگان و بنکداران اصلی بازگردد که اگر جنسی را انبار کردند سریع به بازار تزریق کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان صمت در این فضا وارد شود؛ همه توضیحات نشان می دهد چرخه توزیع ما چرخه معیوبی است و اگر بحث کوپنی اجرا شود مقداری از مشکلات مدیریت خواهد شد.

 

لزوم همکاری دستگاه ها در بحث مبارزه با قاچاق جوجه از استان

قلی پور رییس پلیس اصناف نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: پلیس اصناف در بحث بررسی کالای اساسی و افزایش قیمت ها گشت های مشترک با تعزیرات و سازمان صمت داشته که در این راستا تعدادی واحد پلمب شدند.

رییس پلیس اصناف استان گفت: باتوجه به گزارشاتی که از مرکز برای ما واصل می شد بحث قاچاق کالاهای یک روزه به خارج از کشور است. بر اساس گزارشات نیروی انتظامی مرکز، تعداد قابل توجهی از جوجه های یک روزه در شهرستان بانه که توسط قاچاقچیان در حال انتقال بود توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

این مسئول تصریح کرد: بر طبق بررسی های انجام شده اکثر این جوجه ها از کارخانه های تولیدی استان های البرز، قزوین و آذر بایجان شرقی بوده که بضرورت دارد تدابیر لازم در این زمینه ابلاغ شود تا باهمکاری دستگاه های دیگر و با کنترل بارنامه، از این امر جلوگیری شود.

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها