محفل انس با قرآن و گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها در ناحیه بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۰۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری، دومین محفل انس با قرآن با حضور کارکنان ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان در مسجد حضرت امام حسین (علیه السلام) واقع در میرآباد شرقی شهرکرد با تلاوت قاری بر جسته استان برادر سید مرتضی مرتضوی برگزار شد.

در ادامه محفل معنوی،  حجت الاسلام مصطفی  عباسی با ابراز تسلیت وفات شهادت گونه بانوی بزرگ اسلام، ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام االله علیها همزمان با دهم ماه مبارک رمضان،  به نقش ایشان در حمایت از رسالت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلام) و تاثیر تصمیم و انتخاب ایشان بر روند گسترش اسلام پرداخت.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: حضرت  خدیجه دختر خویلدبن اسد و مادرش فاطمه بنت زائده است که هردو از ریشه دارترین و اصیل ترین خاندان ها عرب در حجاز بودند و  68 سال قبل از هجرت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلام) در مکه مکرمه به دنیا آمد.

وی ادامه داد: ایشان نخستین همسر حضرت رسول اکرم و مادر حضرت فاطمه زهرا و اولین زن ایمان آورنده به اسلام بود  و اولین  بانویی بود که همراه امام علی(علیه السلام) با پیامبر به نماز ایستاد و پیشانی بندگی بر خاک سایید و دهم ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت چشم از جهان فرو بست.

این کارشناس مذهبی با اشاره به محاصره اقتصادی پیامبر و یاران باوفایش در شعب ابی طالب، حمایت های بی دریغ حضرت خدیجه را یادآوری کرد و افزود: حمایت های اقتصادی  ایشان از پیامبر تا جایی بود، که از حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلام) نقل شده است که فرمودند: هیچ مال و ثروتی برای من سودمندتر از اموال خدیجه نبود.

در پایان این محفل معنوی، یکی از مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی در مدح  حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها ) پرداخت.

ارسال نظرات