امام جمعه شهرستان جاسک:

به مسئله فرهنگ جدی تر از گذشته نگاه شود

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: باید به مسئله فرهنگ جدی تر از پیش نگاه کنیم و از طریق ریشه یابی، معظلات فرهنگ یک جامعه را پیدا و خنثی کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۸۴۸۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام محمد باقر مناقبیان در خصوص کارکرد فرهنگ عنوان کرد: فرهنگ تنها به فرهنگ اجتماعی جامعه نمی‌پردازد بلکه فرهنگ در اقتصاد هم وجود دارد، بطوریکه شرکت‌های خصوصی و غیر خصوصی هم می‌توانند در مقوله فرهنگ دخیل باشند، ایجاد فضاهای فرهنگی در کشور و همچنین حضور این شرکت‌ها در مشارکت‌های فرهنگی می‌تواند نیاز جامعه را در این عرصه تأمین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاسک افزود: انجمن‌های فرهنگی که توسط مردم بنا شده است توانسته‌اند در بحث قرآنی بسیار خوب و مورد پسند عمل کنند و این نشان دهنده حضور پر رنگ مردم در این عرصه خطیر بشمار می‌آید.

امام جمعه جاسک بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف تاکید و بیان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و دیگر ارگان‌ها استفاده شود تا به یک خروجی خوب منتهی شود، اینکه قرار باشد همیشه در پی برگزاری جلسات متعدد باشیم به هیچ عنوان به برنامه‌های که مدنظر نخواهیم رسید، لذا باید با کمک یکدیگر بسوی هدف بصورت قاطع حرکت کنیم.

حجت الاسلام مناقبیان گفت: همه ما باید در کارهای فرهنگی از حرکت‌های شعاری، همایش‌ها و جلسات بیرون بیاییم، باید نتایج کار فرهنگی را در کف جامعه ببینیم و لازم است در این خصوص نشست‌های تخصصی داشته باشیم.

وی بر انجام بیشتر در کارهای فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: عدم تمرکزگرایی باعث دور شدن از برنامه ریزی های اصلی می‌شود و این اصلاً خوب نیست، اگر نهادهای فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه، نهاد امامت و ائمه جمعه و سپاه اگر با انسجامی یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گیرند یقیناً خواهند توانست در این عرصه قدم‌های خوبی بردارند.

در ادامه عبدالرحمن لشکری زاده سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: محافل انس با قرآن کریم، مسابقات قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان و فعالان قرآنی از برنامه‌های این اداره در طول ماه مبارک رمضان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جاسک بیان کرد: تشویق اقشار مختلف سنی از کودکان تا جوانان با برگزاری محافل قرآنی در مساجد روستایی در دو حوزه شرق و غرب جاسک از مهمترین برنامه‌های این مجموعه و کانون فرهنگی و هنری مساجد می‌باشد که هم اکنون توسط مسئولان کانون‌ها در سطح روستاهای این دو حوزه در حال انجام است.

لشکری‌زاده یادآور شد: با تدوین برنامه‌های منظم و مدون، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک تمام تلاش و سعی خود را در جهت ارتقای حضور اقشار مختلف جامعه به سمت فعالیت‌های قرآنی خواهند کرد که خوشبختانه تا این لحظه بازخوردهای خوبی داشته است و امیدواریم همچنان در فعالیت‌های قرآنی شاهد حضور کودکان، نوجوانان و جوان عزیزمان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار