سید مرتضی علوی
کارشناس امور دینی و مذهبی:
یکی از یاوران خستگی‌ناپذیر حضرت محمد(ص) در ترویج اسلام ناب حضرت خدیجه(س) بود که تمام زندگی و اموال خود را در راه اسلام تقدیم کرد.
کد خبر: ۹۱۳۸۴۲۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس  اموردینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات ام المؤمنین، حضرت خدیجه(سلام الله علیها) به بیان گوشه ای از فضائل این بانوی وارسته پرداخت و گفت: یکی از یاوران خستگی ناپذیر حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلام ) در ترویج اسلام ناب محمدی حضرت خدیجه(سلام الله علیها ) بود که تمام زندگی و اموال خود را در اختیار پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلام ) قرار داد تا اسلام رشد پیدا کند .

حجت الاسلام و المسلمین توکلی در ادامه افزود : حضرت خدیجه(سلام الله علیها) به فضیلت‌های اخلاقی بسیاری آراسته بود، در هنگامه جوانی به دلیل داشتن کاروان‌های بزرگ تجاری از شهرت بسیاری برخوردار بود وهمه دارایی های خویش را برای پشتیبانی ولی و حجت خدا هزینه کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه پیش از ولادت، در انجیل حضرت عیسی با عناوینی همچون( مبارکه)و (همدم حضرت مریم در بهشت) مورد ستایش قرار گرفته است و در زندگی به عنوان یاوری صادق و وفادار در کنار پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلام ) حضور داشت و به عنوان مادری مهربان و فداکار، حضرت زهرا(سلام الله علیها ) را در دامان پرمهر خود رشد و پرورش داد.

توکلی تصریح کرد: جایگاه والای این بزرگ بانوی اسلام غیرقابل انکار است، همواره شریک و همدم رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلام) بود و در دوران دشواری و سختی، شکیبایی و تحمل بسیار داشت و در برابر تمامی رویدادهای سخت، سنگ صبور و آرام‌بخش حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلام) بودلذانخستین درسی که از ایشان می‌توان فرا گرفت، یاری رساندن به ولی خداست، به یقین اگر همگان ایشان را الگوی خویش قرار دهند و در تمام حالات، یاری رسان و مبلغ حضرت ولی عصر(عج) باشند به سر منزل مقصود خواهند رسید.

این کارشناس مذهبی در پایان عنوان کرد: حضرت خدیجه(سلام الله علیها) به یاری دین خدا به پا خواسته و ولی خدا و ارزش‌های دین الهی را یاری کرده است. ما نیز بایستی با الگوگیری از سیره معصومین(علیهم السلام) برای یاری امام زمان (عج) آماده شویم و از تمام آنچه در اختیار داریم برای اسلام و یاری امام زمان(عج) استفاده کنیم تا همانند حضرت خدیجه(سلام الله علیها) مورد لطف خداوند قرار گیریم.

ارسال نظرات