خبرهای داغ:
خمسه گفت: در امر ذخیره سازی گندم، هیچ گونه مشکلی در استان وجود ندارد و سیلوهای استان آماده دریافت گندم می باشند
کد خبر: ۹۱۳۸۴۱۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه خمسه در جلسه پدافند غیر عامل که با حضور محمد افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین و اعضا در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد بیان کرد: طی سال های گذشته مشکلات و مسایلی در بخش کشاورزی استان ایجاد شد که همگی با یک عزم جهادی حل شده است.

وی گفت: مبارزه با آفت ملخ به عنوان یک آفت عمومی با تلاش کارشناسان و همکاران جهاد کشاورزی در حل انجام است که اگر این مبارزه انجام نشود مشکل عدیده ای برای بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد.

خمسه اظهار کرد: یکی از توفیقات سازمان جهاد کشاورزی استان، ایجاد آمادگاه غرب کشور در قزوین است که با حمایت دستگاههای اجرایی می تواند شرایط مناسبی را برای مبارزه با آفت و بیماری های نباتی فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در راستای اجرای طرح های آبخیرداری و آبخوانداری، مطالعات زیادی انجام شده که در بارندگی و سیل های بهاری امسال اهمیت اجرای این گونه طرح ها کاملا مشخص بود.

خمسه با اشاره به بارش های سال جاری و پوشش گیاهی مناسب بر لزوم آمادگی مناسب برای پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و عرصه منابع طبیعی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: اقدامات لازم برای خرید تضمینی گندم در سال جاری پیش بینی شده و سیلو ها و مراکز ذخیره سازی آماده دریافت گندم کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: هیچگونه مشکلی در امر ذخیره سازی گندم در استان وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه ظرفیت سیلو های ذخیره سازی استان ۴۲۰ هزار تن است گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

وی گفت: اقدامات لازم برای تهیه و ذخیره سازی محصولات و کالاهای استراتژیک در استان انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها