با بهره گیری از زنبور نژاد کارنیکای آلمانی تولید عسل در شهرستان کهگیلویه افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۱۳۸۳۵۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: افزایش تولید عسل با زنبور نژاد کارنیکای آلمانیصنعت زنبور داری کمک زیادی به بقاء کشاورزی می‌کند و در شهرستان کهگیلویه ۲۰۰ بهره بردار با ۱۰ هزار کلنی زنبور عسل، سالانه ۵۰ تن عسل را تولید و روانه بازار می‌کنند.
سید عمران تقوی گفت: در زنبورستان‌های این شهرستان، نژاد‌های مختلفی پرورش داده می‌شود، اما زنبور کارنیکا یکی از نژاد‌های خوب برای تولید کنندگان عسل است که نقش موثری در افزایش تولید این محصول دارد.
وی گفت: پرورش این نژاد زنبور مزایای مختلفی از جمله سازگاری بالا با محیط و آب و هوای معتدل، قدرت شهد آوری و تولید عسل بالا، تولید مثل کنترل شده و تمایل نداشتن به بچه آوری زیاد و بیش از حد و زمستان گذرانی خوبی دارد که برای تولید عسل، نژادی مرغوب محسوب می‌شود.
تقوی ادامه داد: در شهرستان کهگیلویه آقای فتحی یکی از زنبور داران موفق در این عرصه است که از ۵ سال گذشته با پرورش نژاد کارنیکا تولید خوبی هم داشته است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اینکه سالانه هزار ملکه زنبور کارنیکا در زنبورستان آقای فتحی تولید می‌شود اضافه کرد: در این زنبورستان ۲۰۰ کلنی زنبور عسل وجود دارد که علاوه بر تولید عسل، تولید و صادرات ملکه این نژاد نیز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه این زنبور افزایش ۲۰۰ درصدی تولید عسل است گفت: ملکه‌های تولیدی این زنبورستان به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، اصفهان و نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.
ارسال نظرات