تاکید بر جذب کمک های فنی اعتباری دولت تا پایان سال مالی

معاون اقتصادی استااندار در نشست اعضای این تاکید بر جذب کمک های فنی اعتباری دولت تا پایان سال مالیستاد با بیان اینکه تعلل در جذب اعتبار‌های تخصیص یافته به بازگشت این اعتبارات منجر می‌شود افزود: دولت ۶۵ میلیارد تومان در بخش کمک‌های فنی اعتباری به استان اختصاص داد که از این میزان ۷۰ درصد آن تخصیص نهایی شده است.
کد خبر: ۹۱۳۸۳۲۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
جعفر گوهرگانی افزود: ۸ میلیارد تومان از مجموع حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی نهایی به صورت نقدی به خزانه‌ی استان واریز شد.
وی به اهمیت اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: اولویت پرداخت این اعتبار‌ها برای طرح‌هایی است که فرصت‌های شغلی ایجاد کنند.
گوهرکانی افزود: سازمان میراث فرهنگی به دلیل برخورداری از اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی و مشاغل روستایی مشمول دریافت کمک‌های فنی اعتباری نمی‌شود.
وی به برخی طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله تامین آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: تامین آب منطقه‌ی بابا کلان به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که می‌طلبد سازمان مدیریت و برنامه ریزی از این طرح حمایت کند.
در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم با انتقاد از روند کند برخی طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: پیشرفت برخی از این طرح‌ها از جمله پل چهارم بشار که در امتداد بلوار رجاء احداث می‌شود اصلا رضایت بخش نیست.
نوروزی با بیان اینکه پارسال ۳۴ طرح اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شد افزود: مدیران و مجریان این طرح‌ها باید حداکثر ظرف مدت ۲ سال به همه‌ی تعهدات خود برای اتمام این طرح‌ها عمل کنند.
وی پیشرفت فیزیکی ۳۴ طرح اقتصاد مقاومتی پارسال را ۶۵ درصد خواند و گفت: امسال در ادامه‌ی اجرای این طرح ها، ۳۰ طرح اولویت دار به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور معرفی می‌شود.
نوروزی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه نگاه می‌کند افزود: تلاش برای تامین اعتبار‌های مورد نیاز این طرح‌ها ادامه دارد.
دراین نشست با حضور مقدم شهردار یاسوج وضعیت پل چهارم بشار بررسی و در باره‌ی اجرای مرحله دوم پل سوم بشار هم گفتگو شد.
ارسال نظرات