کد خبر: ۹۱۳۸۳۰۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود.
عکسی چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد که صد‌ها حرف را برای روزنامه نگاران و خبرنگاران ریشه دار و با سابقه شهرستان شاهرود که برخی شان سه دهه در این کار شابقه دارند پدید آورد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان پس از گیر و دار و جنجال‌های موجود در اداره کل، نشست خبری را برگزار کرد که در آن حتی یک خبر نگار شناخته شده نیز حضور ندارد و این درحالی است که ۲۰ نفر در این نشست دور میز نشسته اند. نه خبرگزاری‌های مطرحی، چون ایرنا و مهر و بسیج و نه نشریاتی، چون پارسیا و کندو و ادیب و ... و نه حتی روزنامه‌های کشوری، چون اطلاعات و کیهان و جام جم و ...
این امر از دو جنبه قابل تفسیر است: نخست اینکه مدیرکل راه و شهرسازی در اولین نشست خود با این کار می‌خواهد ثابت کند که اصلا اعتقادی به جامعه رسانه‌ای شهرستان شاهرود ندارد و از همین امروز باب تعامل را خواهد بست و دو اینکه این نشست از سوی نزدیکان حسینی نماینده شهر برگزار و البته مدیریت شده که در آن چند کانال تلگرامی نزدیک به خودش حضور داشته اند در عکس کاملاً می‌توان دید که شش عضو دفتر او در عکس هستند و ده نفر دیگر اصلا روزنامگه نگار و خبرنگار نیستند!
جالب است روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان می‌توانست زیر این عکس بنویسد دیدار کانال‌های تلگرامی و کارکنان دفتر حسینی با عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان!
اما جالب است که زیر عکس عنوان شده نشست خبری! آن هم با جمعی از خبرنگاران شاهرود! جالب اینجاست که در عکس بالا حتی یک خبرنگار نیز
دیده نمی‌شود! حتی یک خبرنگار!
بگذریم از اینکه عدم دعوت از خبرگزاری‌ها نیز جای سوال دارد!
مدیرکل نشان داد وارد بازی نادرستی شده است نادیده گرفتن اصحاب رسانه‌ای که برخی شان، چون پیام استان دو و نیم دهه سابقه دارند و حتی خبرگزاری منتصب به دولت! اصلاً رویکردی درست و مناسب نیست.
عمیدی اگر با این کار می‌خواست از دفتر دکتر حسینی برای حمایت‌های بی شائبه از او برای به دست اوردن کرسی مدیرکلی راه و شهرسازی شرق استان سمنان تقدیر کند می‌توانست به گونه‌ای دیگر این نشست را برگزار کند او می‌توانست عنوان نشست خبری را حذف و برنامه را به تقدیر از نزدیکان حسینی تغییر می‌داد.
اولین نشست خبری یک مدیر در بدو به قدرت رسیدن بسیار اهمیت دارد چرا که رویکرد او را در قبال رسانه‌ها نشان می‌دهد و وقتی در اولین نشست او خبری از رسانه‌ها نیست یک معنای کاملاً مشخص دارد! من نیازی به شما رسانه ای‌ها ندارم!
این اولین بار نیست که نزدیکان حسینی به رسانه‌ها بی تفاوتی نشان می‌دهند. وقتی نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مسخر‌ترین شکل ممکن به برگزاری نشست با موثران بدل می‌شود دیگر باید تا آخر این ماجرا را خواند.
ایستادن در برابر رسانه‌ها کاری نیست که یک مدیر هوشمند انجام دهد، اما متاسفانه این امر کم کم در شرق استان سمنان مسبوق به سابقه می‌شود و کسی هم جلودارش نیست.
مدیرانی که به کانال‌های تلگرامی دل خوش کرده اند بدانند که وجاهت دادن به برخی از آن‌ها که البته روی صداقتشان در همین چند ماهی با ممبر‌های فیک و قلابی مشخص شده، خلاف قانون کشور است!
به هر روی عمیدی این رویه را در حالی آغاز کرده که در ابتدای راه است و هنوز با رسانه‌ها کار دارد!

*روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای
 
مدیر کل جدیدی که راه را به بیراهه رفت!!!
ارسال نظرات
پر بیننده ها