خبرهای داغ:
رییس دانشگاه ملی ملایر با تاکید بر تقویت و توسعه حوزه فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه ملایر در تربیت حافظان قرآنی رتبه نخست کشوری را دارد.
کد خبر: ۹۱۳۸۳۰۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

دانشگاه ملایر در تربیت حافظان قرآنی رتبه نخست کشوری را داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، خسرو سایوند در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به بودجه‌های دانشگاه به ویژه در حوزه عمرانی، رفاهی و هزینه‌های جاری، جای دارد که این رقم افزایش پیدا کند.

وی افزود: بسیار خوش‌بین هستیم که دانشگاه ملایر به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان و یک مرکز جامع دانشگاهی بتواند در راه کمک به اقتصاد، صنعت و کشاورزی و کمک به مردم گام های بلند و مثبتی بردارد.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به استقلال این دانشگاه در سال 83 از دانشگاه بوعلی سینای همدان بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه ملایر دارای پنج معاونت، هفت دانشکده و پژوهشکده، حدود 6 هزار دانشجو و 170 عضو هیات علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

سایوند با بیان اینکه دانشگاه ملایر با 7 هزار دانشجو، عضو هیات علمی و کارکنان و اساتید به عنوان یک بنگاه اقتصادی است و می‌تواند به چرخه این شهرستان در امور مختلف کمک کند، از مسئولان این شهرستان درخواست کرد: نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند و به رشد و پیشرفت این محیط علمی کمک کنند.

وی با اشاره به سند راهبردی و چشم انداز توسعه این دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به تقسیم دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم، رسالت دانشگاه ملایر این است که بتواند هزینه‌های خود را به سادگی تامین و به جامعه و مردم خدمت کند.

رییس دانشگاه ملایر ادامه داد: در این راستا دانشگاه ملایر بر مبنای ارتباط با صنعت، پژوهش محور بودن و برآورده کردن نیازهای جامعه پیش می‌رود.

سایوند درباره افزایش رشته های تحصیلی در این دانشگاه گفت: در صدد هستیم رشته‌هایی را برای دانشگاه جذب کنیم که به تولید منابع و علم منتهی شود.

وی با اشاره به ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه، دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی و گروه های تخصصی، این دانشگاه به راحتی می تواند نیازهای حوزه مبل و منبت را پاسخ دهد.

رییس دانشگاه ملایر ادامه داد: در همین رابطه کارهای مقدماتی برای اخذ رشته مهندسی مبل و منبت انجام شده و به دنبال اخذ مجوز رشته و اعضای هیات علمی آن هستیم.

سایوند ابراز امیدواری کرد: دانشگاه ملایر در کنار پژوهشکده ملی انگور و کشمش، متولی پژوهشکده ملی و بین المللی در حوزه مبل و منبت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کارگاه ها و متخصصان حوزه مبل و منبت، این صنعت باید از یک برند دانشگاهی برخوردار باشد و بتواند در عرصه های ملی و بین المللی به اقتصاد شهرستان کمک کند.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به وجود 27 رشته کارشناسی، 31 رشته کارشناسی ارشد و 14 رشته دکتری در این دانشگاه گفت: امسال به دنبال اخذ رشته هایی همچون نانو شیمی، نانو مواد، دکتری علوم کامپیوتر، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، مشاوره، مدیریت و تربیت بدنی هستیم.

سایوند بهره‌برداری از طرح های عمرانی دانشگاه را در اولویت دانست و گفت: عملیات اجرایی کتابخانه دانشگاه از سال 88 آغاز شده و به دلیل کمبود اعتبار هنوز تکمیل نشده و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی افزود: سالن آمفی تئاتر دانشگاه با ظرفیت 600 تن نیز هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 60 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای تکمیل حدود 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم مهرماه امسال بهره برداری شود.

سایوند بیان کرد: پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه نیز با 3 هزار و 500 مترمربع پس از ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید نقش دانشگاه را در ثبت جهانی انگور ملایر نادیده گرفت، ابراز داشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان عضوی از پژوهشکده انگور و کشمش حمایت های لازم را از این پژوهشکده داشت.

سایوند محوطه‌سازی دانشگاه با 5 هزار مترمربع، مهمانسرای دانشگاه با 730 مترمربع و پیشرفت فیزیکی 40 درصد، دانشکده فنی و مهندسی با 7 هزار و 500 مترمربع، مرحله دوم تصفیه خانه پساب دانشگاه و مسجد را از دیگر طرح های عمرانی در دست اجرای دانشگاه برشمرد.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به اهمیت محیط زیست و توسعه فضای سبز دانشگاه اظهار داشت: طی چند ماه گذشته 5 هزار اصله درخت در دانشگاه کاشته شد و پیش بینی ما این است که 50 هزار اصله درخت دیگر نیز نیاز است.

سایوند همچنین تاسیس بنیاد صیانت از خانواده را یکی از دستاوردهای دانشگاه برشمرد و گفت: این بنیاد 20 متخصص تراز اول در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی دارد و در صدد ارایه مشاوره تندرستی به همشهریان ملایری است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما استفاده از توان و ظرفیت خیران برای توسعه بیشتر دانشگاه است، بیان کرد: دانشگاه ملایر استانداردهای بالایی دارد که اصحاب رسانه می‌توانند در معرفی این دانشگاه اثرگذار باشند.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان گفت: در حال حاضر 19 خوابگاه شامل پنج خوابگاه ملکی و 15 خوابگاه استیجاری و خودگران زیر نظر دانشگاه است که 40 درصد دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها هستند.

سایوند یادآور شد: سال گذشته 110 میلیارد ریال برای 9 ماه قرارداد طبخ غذای مورد نیاز دانشگاه را داشتیم که افزایش کیفیت غذای دانشجویان و نوآوری در صنعت پخت غذا از اولویت های دانشگاه است.

وی همچنین حوزه مدیریت بین الملل دانشگاه ملایر را در حد قابل قبول و رو به رشد دانست و بیان کرد: در حال حاضر 16 دانشجوی خارجی از کشورهای آسیایی و آفریقا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم که در ارتقای رتبه بندی دانشگاه اثرگذار است.

رییس دانشگاه ملایر ادامه داد: هم اکنون چند طرح بین المللی داریم و در حال تبادل استاد و دانشجو هستیم.

سایوند با تاکید بر تقویت و توسعه حوزه فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه ملایر در تربیت حافظان قرآنی رتبه نخست کشوری را دارد.

وی رشد و توسعه دانشگاه در حوزه فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: زمانی موفق هستیم که بتوانیم به ارزش های انقلاب و دانشگاه ها توجه کنیم تا مخاطبان بیشتری در عرصه فرهنگی داشته باشیم.

سایوند به فعالیت سه تشکل دانشجویی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، فرهنگ و سیاست جامعه اسلامی و قرآن و عترت در این حوزه اشاره کرد که همواره در حال یادگیری و کسب مهارت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات