مدیرکل میراث فرهنگی در آذربایجان غربی خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جشنواره ملی گردشگری در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۹۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

جلیل جباری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: تابستان سال گذشته اولین جشنواره ملی گردشگری با مشارکت بخش های دولتی و  خصوصی  استان های کشور در پارک جنگلی ارومیه برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره که با استقبال خوب از سوی مردم مواجه شد، همزمان با آن، پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور اغلب استان ها برگزار گردید که برای اکثر غرفه داران و هنرمندان صنایع دستی راضی کننده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال های اخیر، بحث برگزاری و حضور در نمایشگاه ها و جشنواره های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی در سطح استانی و ملی از سوی این اداره کل در اولویت برنامه ریزی ها بوده است؛ بر اساس این رویکرد، هر ساله در شهرهای مختلف استان و با توجه به توانائی ها و استعدادهای آن، نمایشگاه ها و جشنواره هائی برگزار می شود که اجرای آن به یکی از تقویم فعالیت گردشگری ان شهرستان تبدیل شده است.

جباری گفت: این اداره کل به عنوان متولی رسمی توسعه و رونق گردشگری استان، هرساله ضمن دعوت از فعالین بخش خصوصی، شرایط حضور و مشارکت آنها را در مناسبت ها و جشنواره های گردشگری که در سطح ملی و منطقه ای برگزار می شود فراهم می سازد.

توسعه متوازن گردشگری در استان های غرب کشور

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست کلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبنی بر توسعه متوازن گردشگری در استان های غرب کشور، این نمایشگاه فرصت مغتنمی در راستای معرفی توانمندی های گردشگری این استان ها خواهد بود از همین رو طرح این موضوع با استقبال مثبت و آینده نگرانه از سوی مقام عالی استان مواجه شد و استاندار آذربایجان غربی دستگاه های مسئول و ذی ربط را مکلف کرده است که ضمن همکاری و همیاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جشنواره ملی گردشگری امسال با شکوه و گستردگی بیشتری برگزار شود.

بر همین اساس، این اداره کل از ابتدای سال جاری، کارهای مقدماتی و برنامه ریزی های لازم را برای اجرای این جشنواره  شروع کرده است و جلساتی را جهت تدوین برنامه ها با عوامل اجرائی داشته و مکاتباتی را با دستگاهها و نهادهای ذی ربط به عمل آورده است و در جلسه کارگروه آتی میراث فرهنگی و گردشگری استان، از پوستر این جشنواره رونمائی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات