خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در جلسه هماهنگی برپایی نماز عید فطر گفت: نماز عید فطر باشکوه و متمرکز برگزار شود زیرا این انتظار دین از ماست.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۸۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه هماهنگی برپایی نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و مراسم شب وداع با ماه مبارک رمضان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: با عظمت دیده شدن نماز عید فطر به عنوان یکی از شعائر الهی بسیار مهم و ضروری است و در روایات هم داریم که امام علی (ع) برای نماز عید فطر عظمت بسیار زیادی قائل بود.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) در روز عید فطر مردم را برای برپایی نماز عید بیرون شهر جمع می‌کردند و مشخص می‌شود که مراسم این روز بسیار جدی و با عظمت برگزار می‌شده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: برخی از مردم به امام علی (ع) پیشنهاد کردند برای کسانی که نمی توانند برای نماز عید فطر به بیرون از شهر بیایند، مسجد و امام جماعتی در نظر بگیرد اما حضرت نپذیرفت و فرمود من کراهت دارم سنتی بگذارم که رسول خدا (ص) آن را نگذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه همه باید آن چه دین از ما انتظار دارد را انجام دهیم، عنوان کرد: بیشتر متدیّنان و ائمه جماعات متوجه مسأله هستند اما بعضی‌ها فکر می‌کنند با متمرکز شدن نماز عید فطر، لطمه می‌خورند.

وی بیان کرد: برخی‌ها به دلیل نیمه کاره بودن مسجد محلشان می‌خواهند نماز را آنجا برگزار کنند تا کمک مالی برای مسجدشان جمع کنند اما ما نمی‌توانیم هر طور که نیاز داریم با احکام دین برخورد کنیم بلکه باید آن چه که خدا انتظار دارد را دقیق انجام دهیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها