خبرهای داغ:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین :

بزودی کالاهای اساسی بین تعاونی های کارگری توزیع می شود

کبیری از توزیع این اقلام بین تعاونی های کارگری در مرحله دوم نام برد.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۷۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه هماهنگی، بررس و نظارت بر فرایند عرضه و توزیت مایحتاج مومی و کالاهای اساسی و یژه ماه مبارک رمضان و تنظی بازار به ریاست محمد قاسمی دادستان استان با حضور مدیران اقتصادی استان در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این جلسه بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی در حوزه صمت در ماه رمضان، برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت بود که با همکاری سایر دستگاهها اجرا شد و قالب بر 104 واحد تولیدی کالاهای اساسی را با قیمتهای مصوب ارائه کردند.

وی گفت: بحث قیمت خرما یکی از مشکلات ما بود که پیش از ماه مبارک رمضان با همکاری اتاق اصناف و با دعوت از تامین کنندگان خرما استان، طی جلسه ای مقرر شد این محصول با قیمت تعاونی در بازار عرضه شود که در نمایشگاه این محصول با قیمت چهارده هزار تومان عرضه شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر آنچه مهم است کمبود شکر است. هزار و 141 تن شکر به استان تخصیص یافت و توزیع شد حدود دو هزار و پانصد تن نیز در اردیبهشت ماه برای استان تامین شد که با قیمت سه هزار و چهارصد تومان در بازار عرضه شد.

کبیری عنوان کرد: در حال حاضر دوگانگی قیمت در بحث شکر به وجود آمده و افزایش چهارصد تومانی قیمت شکر از سوی دولت روند توزیع را کند کرده است و از امروز به صورت گسترده حدود پانصد تن از محل خانوار، شکر عرضه خواهد شد.

وی افزود: هر زمان که در استان تصمیم خوبی در بحث توزیع و تامین اقلام اساسی گرفته شده، مشکلات هم در حوزه تولید کننده و هم مصرف کنندگان مرتفع شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: در بحث انبارها، در سامانه جامع تعداد 640 واحد صنفی در حوزه های مختلف صنعت،کشاورزی و غیره ثبت شده است.

کبیری ادامه داد: این سامانه موجب شد هم سازمان حمل و نقل هم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و هم سازمان صمت با مشکل عدم اقدام از سوی اعضای سامانه مواجه شوند که برخی از این واحدها با کدهای پستی تقلبی وارد سامانه می شدند و با پیگیری های انجام شده، این واحدها به دلیل عدم شناسایی، تایید نشدند.

وی اضافه کرد: در بحث لاستیک که افرادی در صدد ایجاد مشکل برای این حوزه بودند با اقدام به موقع از سوی صنعت این مشکل رفع شد و در حال حاضر دو جفت لاستیک به رانندگان خودروهای سنگین ارائه شده و برای این امر نیز سامانه ای ایجاد شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با توجه به تجربه خوبی که از سال های گذشته داشتیم و وجود 25 هزار نفر کارمند در استان، برای این تعداد از کارکنان دولت کالاهای اساسی توزیع شد و از روز گذشته نیز اقلام گوشت، شکر و قند و برنج بین دستاهها با قیمت مصوب دولت توزیع شده است.

کبیری از توزیع این اقلام بین تعاونی های کارگری در مرحله دوم نام برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار