خبرهای داغ:
دادستان قزوین:

سیستم توزیع بیمار است/سفره معیشت مردم، هدف دشمنان است

قاسمی گفت: بخشی از مشکلات، به دلیل کمبودهای موجود و بخشی به دلیل تحریمهای خارج از کشور است اما سیستم توزیع ما نیز بیمار است.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۴۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قزوین، جلسه هماهنگی، بررسی و نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان و تنظیم بازار به ریاست محمد قاسمی دادستان استان با حضور مدیران اقتصادی استان در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

قاسمی در این جلسه بیان کرد: برنامه ریزی و آینده نگری در زمینه عرضه کالا بسیار مهم است چه بسا که اقلام با قیمت مناسب با وجود تلاشهای انجام شده به دست مردم نمی رسد.

وی گفت: باید از همه ظرفیتها استفاده کنیم تا در زمان مشخص آمادگی لازم را جهت ارائه و عرضه کالا داشته باشیم.

دادستان قزوین اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمتها ناشی از تحریمهاست و بخشی مربوط به اطلاع رسانی در فضای مجازی بازمی گردد که بر افزایش میزان مصرف خانواده تاثیر دارد.

قاسمی عنوان کرد: همچنین افزایش قیمتها به دلیل این است که برخی اقلام از قیمت دولتی خارج شده اما در بحث نظارت هم مشکلاتی وجود دارد. باید از ظرفیت نظامی، امنیتی و دستگاهها جهت تعادل در بازار استفاده کنیم.

این مسوول قضایی افزود: در مرحله حساسی از اقتصاد کشور قرار داریم اما با یاری یکدیگر باید از این مقطع عبور کنیم. از دشمنان قسم خورده انقلاب توقعی بیش از این نیست و امروز هدف دشمنان، سفره های معیشت مردم است که بین دولت و مردم شکاف ایجاد کنند.دستگاه قضا آمادگی دارد تا موانع را با استفاده از ظرفیتهای قانونی پیگیری نماید.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات، به دلیل کمبودهای موجود و بخشی به دلیل تحریمهای خارج از کشور است اما سیستم توزیع ما نیز بیمار است.

دادستان قزوین تصریح کرد: همه هزینه ها به بیت المال وارد می شود و موجب می شود کالا به مصرف کننده نرسد. باید تعادل بین عرضه و تقاضا وجود داشته باشد و معمولا قیمت در بازار تعیین می شود.

قاسمی اضافه کرد: در شیوه سهمیه بندی مشکل به صورت مقطعی حل می شود تا زمانی که تولید کننده، عرضه کننده و مصرف کننده در تعادل باشند مشکلی ایجاد نمی شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار