خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اکثر روستاییان موضوعات را با روش سنتی و بدون در نظرگرفتن اثر بخشی آن دنبال می کنند در حالیکه لازمه تثبیت و گسترش اشتغال، بالا بردن دانش فنی روستائیان است که نیارمند حضور میدانی، برگزاری کلاس آموزشی و بازدید از الگوهای موفق است.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۰۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به شعار امسال( رونق تولید) و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه، اظهار داشت: فعالیت در حوزه اشتغال و اقتصاد یکی از اولویت های بسیج سازندگی است لذا با حضور فیزیکی در کف جامعه و میان مردم به صورت میدانی کار را آغاز کردیم.

هنری با بیان اینکه باید کار به صورت الگویی و گروهی انجام شود، افزود: اگر الگوهای مناسب به مردم معرفی شود یقینا مردم آنها را پیاده می کنند و گسترش می دهند لذا اولین مبحث در این امر شبکه سازی، آموزش، توانمند سازی، بازدید میدانی و بعد بازاریابی است.

پایین بودن دانش فنی روستائیان در حوزه اشتغال  اساسی ترین مشکلات روستا است

وی پایین بودن دانش فنی روستائیان در حوزه اشتغال را اساسی ترین مشکل روستا دانست و افزود: اکثر روستاییان موضوعات را با روش سنتی و بدون در نظرگرفتن اثر بخشی آن دنبال می کنند در حالیکه لازمه تثبیت و گسترش اشتغال، بالا بردن دانش فنی روستائیان است که نیارمند حضور میدانی، برگزاری کلاس آموزشی و بازدید از الگوهای موفق است.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، آموزش به روستائیان در حوزه بهره وری دام را یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در راستای اشتغال معیشتی دانست و افزود: این اقدام در سال 97 و به صورت الگویی در برخی از روستاهای استان آغاز شد که مردم را در قالب یک شبکه منسجم کنار هم جمع کرد.

وی، قرار گرفتن مردم روستا در کنار هم را زمینه ساز تقویت کار گروهی دانست و افزود: این امر باعث شد تا مردم با اعتبارات شخصی و گروهی خوراک دام هایشان را تأمین کنند که علاوه بر کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت خرید، انجام مشاوره تخصصی در زمینه خوراک دام  و معرفی ذرت علوفه ای مناسب به دامداران بهره وری را بالا برد.

راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی در اکثر روستاها

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی در اکثر روستاها به منظور رفع مشکلات اهالی خبر داد و افزود: این طرح علاوه بر اینکه مردم را دور هم جمع می کند؛ روحیه اتحاد و همدلی گروهی را در میان مردم افزایش داده و در راستای آن بسیاری از موضوعات به صورت جمعی پیگیری و حل می شود.

  وی با بیان اینکه اعتبارات باید در جایی هزینه شود که ابتدا آموزش و توانمند سازی لازم صورت گرفته باشد، گفت: در بسیاری از موارد در توسعه اشتغال منابع اعتباری نیاز نیست بلکه سرمایه مردم چند برابر منابع دولتی است و بعضا مردم برای فروش محصولات مشکلی ندارند حتی حاضرند هزینه کنند لذا نیازی به ورود به چرخه تسهیلات نیست بلکه باید ابتدا آموزش صورت گیرد و بعد برای توسعه اشتغال بازار را بررسی کنیم.

مسئول بسیج سازندگی با بیان اینکه مدل تسهیلات ارائه شده به روستائیان و مشاغل خانگی متفاوت است، عنوان کرد: بسیاری از روستائیان توان دادن تضامین را ندارند و عملا از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نتوانستند بهره ای ببرند لذا می توان این تسهیلات را به صندوق های قرض الحسنه  داد تا در اختیار مردم  قرار دهند چرا که این صندوق ها گروهی بوده و مشکلات تضامین و موارد مشابه را ندارد.

استفاده از نیروی انسانی تحصیل کرده  بهترین ظرفیت استان در بازاریابی است

 هنری، با اشاره به انجام اقدامات اشتغالزا توسط قرارگاه پیشرفت وآبادانی در سال 97 به صورت الگویی در برخی از نقاط استان، گفت: این امر در سال 98 در بسیج سازندگی به صورت متمرکز در دو نقطه از هر شهرستان با انجام کار مطالعاتی و  شبکه سازی و توانمندسازی و بازاریابی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف بازار و نیروی انسانی تحصیل کرده را بهترین ظرفیت استان دانست که می توان به خوبی از آن استفاده کرد، ادامه داد: بسیج سازندگی با دانشگاه بیرجند، فرهنگیان و صنعتی ارتباط و تعامل دارد که در این راستا از ظرفیت دانشجویان در حوزه دام و طیور و صنایع دستی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی استان استفاده می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به نقش دانشجویان و جهادگران در کمک به فروش تولیدات روستائیان و مشاغل خانگی، تصریح کرد: محصولات تولیدی در اختیار این افراد قرار داده می شود که با فروش آن در نمایشگاه ملی و امثال آن 30 درصد سود بیشتری عاید تولید کننده می شود همچنین این روند توسط گروه های جهادی میهمان در طول سال پیگیری و دنبال می شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها