مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری ، تلاوت قرآن و روزه داری واقعی را دو توفیق الهی در ماه رمضان دانست.
کد خبر: ۹۱۳۸۱۸۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کرسی تلاوت و تفسیر موضوعی قرآن با موضوع  نقش کلام الله مجید در پیشبرد جامعه اسلامی در حوزه علمیه فاطمیه خواهران شهرکرد با همت پایگاه شهدای فاطمیه برگزار شد .

در این مراسم مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قمربنی هاشم (علیه السلام ) ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین در ماه بندگی خدا؛ ماه رمضان را ماه مغفرت، رحمت و آمرزش و رسیدن به قرب الهی عنوان و با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلام) برخی از فضلیتهای ماه رمضان را بیان کرد.

حجت الاسلام حمید محمدی با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام، اظهار کرد: وقتی ماه رمضان به سوی شما روی می آورد، به همراه مغفرت، رحمت و آمرزش، نفس های شما عبادت، ساعات این ماه از بهترین ساعات و لحظه ها و روزها برترین روزها است.

وی ادامه داد: در این ماه پرفضیلت، دعاهای شما مستجاب و اعمالتان مورد قبول درگاه خداوند قرار می گیرد، پس از خداوند بخواهید که توفیق دو کار را در این ماه شامل حال تمام مومنین نماید، اول  تلاوت قرآن و دوم توفیق روزه داری واقعی.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به ویژگی های قرآن و توفیقات قاریان قرآن  به تأسی از کلام وحی، بیان داشت: خداوند متعال خود در راستای معرفی قرآن آیات بسیار زیبا و زیادی را بیان داشته که ازجمله این آیات می توان بیان داشت؛ قرآن وسیله رحمت و هدایت است، قرآن رهنمود و رحمت برای مومنان و برترین گفتارهاست، قرآن است .

وی تصریح کرد: قرآن شفای دردهاست و یا آنچه را برای مومنان درمان است، خداوند در قرآن نازل کرده است .

محمدی اظهار کرد: با توجه به روایاتی از پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلام) و دیگر معصومین علیهم السلام ، بی نیازی قرآن به چیز دیگر است، که اینها نشان از کامل بودن و جامع بودن آن دارد و یا هرکس علم اولین و آخرین را می خواهد در قرآن است.

 وی در ادامه به  ویژگیها و امتیاز هایی که شامل حال قاریان قرآن می شود اشاره کرد و افزود:  توفیق قرائت قرآن کریم اولین و بهترین امتیاز همراهی با قرآن است و بهره مندی از رحمت الهی، قرار گرفتن در زمره عارفان اهل بهشت، عزت و شرافت و ... از دیگر امتیازات قاریان کلام وحی می باشد.

حجت الاسلام محمدی، گفت: قاریان قرآن کریم، حاملان کلام وحی، بندگان خاص خداوند و پرچمداران اسلام هستند.

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات قرآن و انس با کلام الهی، بیان داشت: همراهی و مأنوس بودن با قرآن، تجارتی است که هیچ زیانی در آن نیست و همواره تجارتی با سود و برکت فراوان است، سخن گفتن با خداوند و خالق هستی که در این مورد حدیثی بسیار زیبا از امیرمومنان (علیه السلام )می باشد که می فرماید: قرآن شکوفایی ایمان و یقین قلبی است، قرآن انیس تنهایی در شب قبر و مراحل گذر آن است و یا در حدیثی دیگر از نبی مکرم اسلام نقل شده، که می فرمایند: قرآن جلا دهنده قلب است، همچنان که آهن زنگ خورده با صیقل دادن براق می شود.

در ادامه این محفل نورانی از فعالیت فرمانده جدید پایگاه شهدای فاطمیه حوزه علمیه خواهران شهرکرد معرفی شد.

ارسال نظرات