خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج فلاورجان:
امیرمؤمنان علی(ع) در«خطبه قاصعه» می فرماید:«روزی که رسول خدا(ص) به پیامبری رسید، نوراسلام به هیچ خانه ای وارد نشد، جز به خانه پیامبر وخدیجه و من سومین نفرآنها بودم که نور وحی در رسالت را می دیدم و عطر نبوت را استشمام می کردم».
کد خبر: ۹۱۳۸۱۶۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در کلاس نورمبین اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) اشاره نمود و مطالبی بیان نمود.

علی رئیسیان اشاره نمود به ویژگی های حضرت خدیجه و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) در ابعاد گوناگون انسانی، شخصیتی والا و ارزشمند داشت. او از چنان شخصیت ممتازی برخوردار بود که پیامبر(ص) او را به همسری پذیرفت و با توجه به ویژگی های ارزشمند او بود که پس از رحلت او همواره یادش را در خاطره داشت.

وی به برخی از ویژگی های حضرت خدیجه اشاره نمود وافزود: مقاومت و پایداری: رفتارهای فروتنانه و مدبرانه خدیجه در برابر پیامبر(ص) و عظمت معنوی او، مورد سرزنش برخی از زنان قریش قرار می گرفت که با مفاهیمی چون راست گویی، امانت داری و خوش رفتاری بیگانه بودند و فلسفه ازدواج زنی ثروتمند با مردی تهی دست را درک نمی کردند. ازاین رو، آنان به خدیجه(س) طعنه می زدند و او را می آزردند و با او رفتارهای نامناسب داشتند.

رئیسیان در ادامه افزود: امیرمؤمنان علی(ع) در«خطبه قاصعه» می فرماید:«روزی که رسول خدا(ص) به پیامبری رسید، نوراسلام به هیچ خانه ای وارد نشد، جز به خانه پیامبر وخدیجه و من سومین نفرآنها بودم که نور وحی در رسالت را می دیدم و عطر نبوت را استشمام می کردم».

وی در ادامه به نقش اقتصادی حضرت خدیجه(س) و آیه 262 سوره بقره در پیشرفت نهضت جهانی اسلام اشاره نمود واظهار داشت: آنان که دارایی های خویش را در راه خدا انفاق می کنند، آن گاه از پی آنچه انفاق نموده اند، نه منّتی می گذارند و نه آزاری می رسانند، پاداششان نزد پروردگارشان محفوظ است، و آنان نه بیمی خواهند داشت و نه اندوهگین می شوند».

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها