خبرهای داغ:
آرزو یوسفی
مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه حضرت جوادالائمه (ع) اعلام کرد؛
مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 5 هزار و 144 نفر از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۳۸۱۴۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

حیدرعلی پورزاهد، مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس یک گنجینه است و باید این گنج را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه حل بسیاری از مشکلات کشور در دوران دفاع مقدس نهفته است، افزود: با تمسک جستن به اخلاق، رفتار و عملکرد شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین عمل به وصیت نامه شهدا می‌توان از مشکلات موجود کشور با موفقیت گذر کرد.

پورزاهد گفت: راویانی که همراه با کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند از افرادی هستند که واقعیات جنگ را خودشان درک کردند بنابراین این راویان بهتر می‌توانند وقایع دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو کنند.

مسئول حفظ آثار سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی جنگ ایران و عراق را جنگ ایران با تمام جهان تعبیر کرد و گفت: در جنگ تحمیلی هشت ساله تمام جهان به میدان آمدند و با فراهم کردن تجهیزات و سلاح به کشور عراق کمک کردند.

وی در خصوص اعزام راهیان نور اعلام کرد: در سال گذشته 5 هزار و 144 نفر از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

پورزاهد ادامه داد: به همراه کاروان های اعزامی دانش آموزان تعداد 70 نفر راوی اعزام کردیم که حوادث و اتفاقات دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند.

این مسئول در حوزه اعزام دانشجویان گفت: در سال گذشته تعداد 450 نفر دانشجوی پسر و تعداد 250 نفر دانشجوی دختر اعزام کردیم که برخی به مناطق غرب و برخی به مناطق جنوب اعزام شدند و همراه کاروان‌های اعزامی دانشجویان تعداد 10 راوی را جهت روایتگری نیز اعزام کردیم.

مسئول حفظ آثار سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در خصوص اعزام محلات به راهیان نور گفت: در سال گذشته تعداد 300 نفر خواهر و 300 نفر برادر از طریق محلات به مناطق جنگی اعزام شدند و تعداد 12 راوی نیز همراه این کاروان اعزام شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش داریم با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های تخصصی راویان جوانی تربیت کنیم که در آینده در خصوص روایتگری دچار مشکل و کمبود نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها