مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: سومین جشنواره ملی فانوس در بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، رادیویی، فیلم، تحقیق و پژوهش و بخش آزاد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۱۱۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

سرهنگ حجت‌الله ناصر پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند در زمینه دفاع مقدس حرف برای گفتن و سوژه برای به تصویر کشیدن زیاد است که باید کار برجسته استخراج و با زبان هنر و سینما برای نسل امروز روایت شود،   اظهار داشت: سومین جشنواره ملی فانوس به همت سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این جشنواره در بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، رادیویی، فیلم، تحقیق و پژوهش و بخش آزاد برگزار می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در رابطه با اهداف این جشنواره تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی اسوه‌ها و الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان، جوانان و پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی تجلی ارزش‌های دفاع مقدس از موضوعات جشنواره است.

 

وی بیان کرد: مخاطب شناسی و آگاه‌سازی در حوزه آثار دفاع مقدس، اهمیت و کاربرد پژوهش در آثار هنری دفاع مقدس، ارزش هنر معنوی و دینی از منظر فیلم و تئاتر دفاع مقدس، کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس، معرفی نقش اقشار مردم به‌ویژه جوانان و بانوان در دفاع مقدس، ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت تجلی ارزش‌ها از دیگر موضوعات این جشنواره به شمار می‌رود.

 

ناصر پور تصریح کرد: گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری، تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با اقلیت ارائه در قالب‌های مختلف هنری، شناسایی، سنجش و تقویت ظرفیت و قابلیت‌های هنری استان‌ها، بازشناسی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره، تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوعات استانی و الگوی بومی هنر دفاع مقدس از اهداف جشنواره فانوس است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان به ارائه آثار فاخر هنری در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی به‌منظور نشر فرهنگ دفاع مقدس، ارتقا و غنا بخشی به تولیدات هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگان هنری استان‌ها، ایجاد زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی در برگزاری جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای هنر دفاع مقدس و ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان استانی اشاره کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: آخرین‌ مهلت ارسال آثار و تکمیل فرم ثبت‌نام تا 30 اردیبهشت می‌باشد و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، شماره 4، طبقه 1 ارسال کنند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات