در محفل انس با قرآن عنوان شد:

تلاوت آیات قرآن روح و روان ما را پاک و تطهیر می کند

حجت الاسلام حسینیان گفت: تلاوت قرآن کریم باید زمینه ای برای تفکر و تعقل بیشتر و بهتر در آیات الهی شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۰۷۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کرسی تلاوت و محفل نورانی انس با قرآن کریم در ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن حسینیان در این محفل معنوی گفت: تلاوت قرآن کریم باید زمینه ای برای تفکر و تعقل بیشتر و بهتر در آیات الهی، برای شناخت بهتر خدای متعال و شناخت وظایف خودمان که در نهایت مایه رسیدن به آرامش فردی و اجتماعی می شود باشد.

حسینیان افزود: اما تلاوت محض آیات هم حتی بدون تفکر دارای برکاتی است. آبکش آلوده ای را اگر هر چه قدر زیر آب بزنم برای برداشتن آب، آبی از آن بلند نمی شود ولی فایده آن این است که آن ظرف تمیز می شود؛ لذا تلاوت آیات نورانی قرآن کریم هم در این  ماه مبارک روح و روان ما را پاک و تطهیر می کنند.

وی گفت: ماه مبارک رمضان ماه پر برکتی است که در این ماه خداوند متعال مومنین را به صورت ویژه تکریم کرده است. تمامی انسانها از یک نوع کرامت ذاتی برخوردارند و هر کسی که از خداوند وجود گرفته یک نوع کرامتی پیدا کرده « و لقد کرمنا بنی آدم».

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد:  از طرفی انسانها می توانند با اعمال صالحی که انجام می دهند، شخصیت والایی پیدا کنند، که این کرامت اکتسابی است.

حسینیان افزود: یک کرامت هم کرامت مخصوص مومنین است، که خدای متعال با توجه به برکاتی که در ماههای رجب، شعبان و بویژه ماه مبارک رمضان عنایت کرده این کرامت را به مومنین هدیه می نماید.

وی افزود: خوابیدن، استراحت کردن، نفس کشیدن و...،  در این ایام مبارک عبادت است، به شرط اینکه همراه با گناه و معصیت نباشد  و ما وظیفه داریم این کرامت و احترام ویژه ای که خداوند برای ما قائل شده را قدر بدانیم و شخصیت خود را با گناه تنزل ندهیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار