خبرهای داغ:
سفیر جدید آمریکا در عربستان سعودی، از اصلاحات ولی‌عهد سعودی تمجید کرد و ادعا کرد که ایران عامل تهدید در منطقه است.
کد خبر: ۹۱۳۸۰۵۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سفیر ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی گفت که تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا به نفع هیچکس نیست.

ژنرال «جان ابی‌زید»، سفیر آمریکا سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) گفت: «نه به نفع ما [آمریکایی‌ها] و نه به نفع ایران و نه به نفع عربستان سعودی است که تنش [در منطقه] تشدید شود».

این ژنرال آمریکایی در مورد حادثه الفجیره امارات متحده عربی که در آن چند کشتی‌نفتکش در این بندر دچار حادثه شدند نیز گفت که برای فهم آنچه رخ داده، نیاز به تحقیقات کامل وجود دارد.

سفیر لبنانی‌الاصل آمریکا در ریاض که اخیراً کار خود را در عربستان سعودی شروع کرده، در چرایی انتخاب خود به عنوان سفیر کشورش در ریاض گفت که «این مسئله به برنامه اصلاحات ملی برمی‌گردد که شاهزاده "محمد بن سلمان"، ولی‌عهد سعودی آغاز کرده است».

ابی زید که اولین کنفرانس خبری خود با اصحاب رسانه را در پایتخت سعودی برگزار کرد، شدیداً از اقدامات ولی‌عهد سعودی تعریف کرد و گفت که ایرانی‌ها به چشم‌اندازی مانند چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان و ولی‌عهد این کشور نیاز دارند تا پیشرفت کنند.

به گزارش روزنامه الریاض عربستان، سفیر آمریکا در ریاض مدعی شد که ایران منبع تهدیدی برای منطقه است و تهران در امور یمن دخالت می‌کند.

او در پاسخ به سؤالی در مورد نحوه مقابله آمریکا با تأثیر تجاری ایران در منطقه نیز گفت که «ما به دنبال جنگ نیستیم. ایالات متحده آمریکا به دنبال مشکل نیست. ولی دوستان و متحدان خود در منطقه را رها نخواهیم کرد. برای همین احساس کردیم که بهتر است در سایه تحرکاتی که از ایران دیدیم، نیروهای اضافی به منطقه اعزام کنیم تا از منافع خود و آن‌ها و سایر دوستان در منطقه حمایت کنیم».

اخیراً آمریکا ناوگروه «یو اس اس آبراهان لینکلن» را به منظور واکنش به آنچه که واشنگتن آن را تحرکات و رفتارهای نگران کننده ایران در منطقه می‌خواند به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها