باور غلطی که به طب ایرانی نسبت داده شده، مضربودن ادویه‌جات برای کبد است، در صورتیکه این موضوع برای همه مزاج‌ها کلیت ندارد.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۸۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

سیر و گرسنه بودن شما تاثیری بر چربی سوزی هنگام ورزش ندارد

پژوهش ها نشان داده‌اند چه پیش از ورزش غذا بخورید و چه گرسنه باشید، بدن میزان مشابه از چربی را می سوزاند. با این وجود ورزش منظم با معده خالی در نهایت به از دست رفتن توده ماهیچه ای بدن شما منجر خواهد شد.
 
زمانی که گرسنه هستید، بدن وارد حالت بقا می‌شود و به جای کلیه‌ و کبد (اعضایی که بدن به طور طبیعی در پی کسب پروتئین است) برداشت از پروتئین موجود در ماهیچه ها را آغاز می کنند، در این شرایط بدن توده ماهیچه ای خود را از دست می دهد.
 
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

باور نادرستی درباره مصرف ادویه‌ها

باور نادرستی که به طب ایرانی نسبت داده شده، مضر بودن مصرف ادویه جات برای کبد است، در صورتی که این موضوع برای همه مزاج‌ها کلیت ندارد. گرم مزاجان باید توجه داشته باشند که از ادویه جات به دلیل مزاج گرم و خشک باید با احتیاط استفاده کنند؛ چون زیاده روی در مصرف آن باعث بروز مشکلاتی نظیرخارش و خشکی پوست بدن، سوزش ادرار، بواسیر و حتی خونریزی در افراد مستعد می‌شود. اما در مقابل مصرف به اندازه و متعادل ادویه‌ها همراه غذا در طبایع سرد و مرطوب عامل فعال شدن کبد و با تعدیل رطوبت‌های اضافی معده به کارکرد منظم دستگاه گوارش کمک کرده و در تخفیف و درمان بیماری‌های ناشی از سردی و رطوبت بسیار موثر است. افزودن ادویه‌ها به انواع غذا‌ها از دیرباز تنها برای طعم دهندگی نبوده و به عنوان مصلح برای کاهش سردی به غذا‌ها اضافه می‌شده است.
 
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

خواص شگفت‌انگیزی از گردو که نمی‌دانستید

گردو یک ماده غذایی مغذی محسوب شده و منبع خوبی برای ویتامین E، فولات، ملاتونین، اسیدهای چرب امگا-3، و آنتی اکسیدان هاست که به پشتیبانی از سلامت مغز کمک می کند. پژوهش ها نشان داده است مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، مانند گردو به کاهش آسیب‌پذیری نسبت به استرس اکسیداتیو که با افزایش سن رخ می دهد، کمک کرده و به افزایش طول عمر و بهبود عملکرد شناختی و حرکتی در افراد مسن را منجر می‌شود.
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید
 

پیشنهاد غذایی برای کنترل مشکلات گوارشی

زمانی که معده شما به هم ریخته است، مصرف غذاهای ساده و ملایم مانند برنج سفید، نان تست، یا سیب زمینی پخته ایده‌ای خوب خواهد بود. جدا از عدم افزایش استرس به دستگاه گوارشی که حساس شده است، این مواد غذایی به تسکین اسهال از طریق جذب مایعات و افزایش حجم مدفوع کمک می کنند. البته زمانی که ناراحتی شما برطرف شد باید غلات کامل، مانند برنج قهوه ای و کینوآ را انتخاب کنید زیرا از محتوای فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگر بیشتر نسبت به محصولات پالایش شده مانند برنج سفید برخوردار هستند.
 
خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

گیاهی برای درمان خونمردگی‌های پوستی

این گیاه به خاطر وجود اسید سالی‌سیلیك و روتین، ضد التهاب و ضد درد است.

همچنین روتین موجود در آن باعث مقاومت جدار مویرگ‌ها شده و از پارگی و خون‌مردگی آنها جلوگیری می‌كند.

در پژوهش‌های جدید خاصیت آنتی اكسیدانی و ضد پیری بنفشه سه‌رنگ تا حدی به اثبات رسیده و اثر ضد میكروبی آن مورد تأیید قرار گرفته است. این گیاه همچنین خاصیت مسهلی دارد.

نام بنفشه سه‌رنگ در دارونامه بعضی كشورها، از جمله آمریكا، وجود دارد و از آن بیشتر در فرآورده‌های پوستی (اگزما) و تنفسی (برونشیت) استفاده می‌شود. 
 
بنفشه سه‌رنگ به دلیل وجود اسید سالی‌سیلیک و روتین، خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد، همچنین روتین موجود در آن باعث مقاومت جدار مویرگ‌ها شده و از پارگی و خون‌مردگی آنها جلوگیری می‌كند.

در پژوهش‌های جدید خاصیت آنتی اكسیدانی و ضد پیری بنفشه سه‌رنگ تا حدی به اثبات رسیده و اثر ضد میكروبی آن مورد تایید قرار گرفته است، این گیاه همچنین خاصیت مسهلی دارد و از آن بیشتر در فرآورده‌های پوستی (اگزما) و تنفسی (برونشیت) استفاده می‌شود.

خطرات ورزشکردن با شکم خالی/ ادویه‌جات ضرری برای بدن شما ندارند/ با مصرف گردو جوان بمانید

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظرات