نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

وضعیت فرهنگی مدارس و دانشگاه‌ها تاسف‌آور است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اظهار تاسف از وضعیت کنونی فرهنگ در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: اگر به تقویت زیربنای فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها توجه شود، بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۷۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان در رشت اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همچون دو بال علمی برای ارتقاء دانش در کشور می‌کوشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: در حال حاضر هزار و 200 نفر طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران گیلان تحصیل می‌کنند و 800 نفر خواهر طلبه فارغ‌التحصیل شدند اما با توجه به ظرفیت استان گیلان هنوز ورود خواهران طلبه در مدارس کم است.

آیت‌الله فلاحتی از لزوم ترویج فرهنگ الهی و دینی در فضای آرام و غیر ملتهب خبر داد و خاطرنشان کرد: پذیرش فرهنگ دینی توسط اقشار مختلف جامعه در فضای آرام و غیر ملتهب بهتر صورت می‌گیرد.

امام جمعه رشت به برنامه‌های زیربنایی فرهنگی در دنیا به‌ویژه کشورهای جنوب شرقی آسیا اشاره و تصریح کرد: اکنون دنیا به این باور رسیده است که باید برنامه‌های فرهنگی را از مهد کودک و پیش دبستانی به کودکان آموزش داد.

وی بر آموزش مربیان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی برای ترویج فرهنگ دینی تاکید کرد و افزود: اگر به مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی برنامه فرهنگی مناسبی ارائه شود، بسیاری از ریزش‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه کم خواهد شد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اظهار تاسف از وضعیت کنونی فرهنگ در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: اگر به تقویت زیربنای فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها توجه شود، بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: 80 درصد اصول تربیتی فرزندان به عهده پدر و مادر است و باید در خانواده شکل گیرد اما امروزه این مسئولیت فراموش شده است؛ دولت، معلمان و روحانیون متولی تمام امور فرهنگی نیستند.

امام جمعه رشت خواستار توجه بیشتر به اصول تربیتی اسلام شد و تاکید کرد: اگر حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در امور فرهنگی با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند، وضعیت زیربناهای فرهنگی بهبود می‌یابد.

وی به اهمیت الگوسازی در مسائل فرهنگی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه مشکل اقتصادی معضل دوم جامعه محسوب می‌شود و از نظر مردم ارزشی و متدین، لجام گیسختگی فرهنگی بزرگترین و نخستین مشکل است.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به دنبال تحول و ساخت زیربناهای فرهنگی در جامعه هستند، از تلاش‌های آنان استقبال کرده و آنها را یاری می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار