نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: باید با حتاکان و پرده‌دران حادثه دانشگاه تهران برخورد شود و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی این موضوع جلسه‌ای را تشکیل دهد.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۵۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس در نشست علنی قوه مقننه و  در تذکر شفاهی با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی گفت: با پیگیری‌های مجلس نهم ماه به عنوان روز زبان فارسی ثبت شد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: یادآور می‌شود تیر ماه سال 75 رهبر انقلاب از آرامگاه فردوسی بازدید کردند و دستوراتی را برای احیای این منطقه دادند؛ بر این اساس در سال 77 شورای عالی احیای طوس تشکیل شد اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این بین با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مکاتبه‌ای شد مبنی بر اینکه معاونت شعر و ادب فارسی در ذیل وزارتخانه متبوعش ایجاد کند که خوشبختانه دستور مساعد در این خصوص داده شده است.

نماینده مشهد در مجلس با اشاره به  رخداد روز گذشته در دانشگاه تهران گفت: متأسفانه در ماه مبارک رمضان اتفاق و بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی شد که با بی‌توجهی معاونت دانشگاه صورت گرفت.

پژمان‌فر اظهار داشت: باید با حتاکان و پرده‌دران برخورد شود و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی این موضوع جلسه‌ای را تشکیل دهد.

وی  ادامه داد: همگان اعتقاد دارند که امروزه موضوع معیشت و اقتصاد در اولویت امور است اما مسائل دینی نیز جزئی از زندگی است و نمی‌توان از آنها غافل شد.

در ادامه علی مطهری در پاسخ به تذکر این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: نباید به بهانه معیشت مسائل فرهنگی را تعطیل کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره موضوع مذکور کوتاهی شده است، همچنین هر دانشگاهی می‌تواند آیین‌نامه‌ای برای پوشش افراد داشته باشد و کسانی که نمی‌خواهند زیر بار بروند باید به این موضوع توجه کنند.

ارسال نظرات