فعال سیاسی اصلاح طلب:
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: حسن روحانی در بهترین شرایط ۹ درصد از رأی جامعه را داشت که با حمایت اصلاحات به مقام ریاست جمهوری رسید.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۵۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید فاضل موسوی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگویی با بیان اینکه دولت باید حرف‌های مردم و جریان‌های سیاسی را بشنود نه اینکه از خود سلب مسئولیت کند، اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور افطاری بگیرد، خوب است اما به شرطی که برنامه‌ریزی شده باشد و حاضران با مطالعه و تحقیق سخن بگویند. رئیس‌جمهور در این جلسه به نوعی اتمام حجت کرد و گفت که در بسیاری از مسائل که نیاز است دولت دخالت کند، اختیاری ندارد و تصمیم‌گیری‌ها در جای دیگری صورت می‌گیرد؛ نشست باید برگزار شود که دولت حرف‌های مردم و جریان‌های سیاسی را بشنود نه این که از خود سلب مسئولیت کند و بگوید به من ربطی ندارد.

 

وی با بیان اینکه دولت روحانی تاکنون اراده‌ای برای شنیدن مطالبات جریان‌های سیاسی نشان نداده است، افزود: این موضوع حتی در مواجهه دولت با جریان‌های سیاسی همسو نیز مشهود است؛ چه رسد به جریان‌های منتقد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از روحانی اظهار داشت: وقتی نزدیکان رئیس‌جمهور می‌گویند هیچ‌کس در رأی‌آوری آقای روحانی نقشی نداشته و نقش جریان اصلاح‌طلب انکار می‌شود، باید دانست که احتمالاً گوشی هم برای شنیدن مطالبات این جریان نخواهد بود. روحانی در بهترین شرایط ۹ درصد از رأی جامعه را داشت و حمایت همه‌جانبه جریان ریشه‌دار اصلاحات باعث شد که به مقام ریاست جمهوری برسد. چنین چیزی در رؤیای برخی نمی‌گنجید.

موسوی ادامه داد: بارها به رئیس‌جمهور گفته شد که اگر در حل مسائل سیاسی محدودیت‌هایی وجود دارد، دست کم در حل مشکلات مربوط به قیمت‌ها فعالیت شود یا در موضوع انتخاب وزرا تذکر داده شد که کابینه همسو با مطالبات مردم نیست، اما توجهی صورت نگرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد طرح مباحثی در خصوص دولت پنهان نیز می‌گوید: دولت پنهان نتیجه اقدامات خود دولت‌هاست و اگر دولت‌ها در مقابله با جریان‌های تمامیت‌خواه از خود ضعف نشان ندهند، دولت پنهان شکل نمی‌گیرد. دولت باید از ابتدا با تکیه بر پشتوانه مردمی و با حمایت جریان‌های همسو تلاش می‌کرد تا راه را بر این جریان‌ها و دولت پنهان ببندد اما از این امر غفلت شد.

وی افزود: رئیس‌جمهور به عنوان کسی که سال‌ها در عرصه سیاست ایران حضور داشته می‌داند که رئیس دولت چه اختیاراتی دارد و باید بر اساس همان وعده می‌داد، وعده‌هایی مطرح شد، اما به آنها عمل نشد.

ارسال نظرات