یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: عده‌ای از افراد فرصت طلب و سودجو تمام تلاش خود را می‌کنند تا با ایجاد رعب و وحشت نسبت به جنگ، از ترس مردم کاسبی کرده و نظام را وادار به ادامه برجام و مذاکره با آمریکا کنند؛ چرا که ضرب الاجل ایران برای آمریکا و اروپا به معنی پایان برجام است.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۳۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
علی سهیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن اشاره به شایعات مطرح شده جریان غربگرا در خصوص احتمال وقوع جنگ نظامی در کشور اظهار کرد: اگرچه آمریکا به دنبال این است که به هر شکل ممکن به منافع و اهداف خود دست پیدا کند، اما هیچگاه این اجازه را به خود نخواهد داد که وارد جنگ نظامی با ایران شود چرا که در این صورت شکست او قطعی است.

وی افزود: امروز بیش از آنکه دعوا بر سر جنگ باشد، بر سر مذاکره است و مصداق این مذاکره چیزی جز برجام نیست؛ در این راستا تلاش‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد تا برجامی که عملا چیزی از آن باقی نمانده و هیچ منافعی برای ما نداشته احیا شده و مذاکرات ادامه پیدا کند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مسئولین و رسانه‌های آمریکایی به صورت خیلی زیرکانه می‌خواهند از جنگ افروزی برائت جسته و تمام تقصیر‌ها را متوجه ایران کنند، این در حالی است که از هزاران کیلومتر آنطرف‌تر نیرو‌ها و ناو هواپیما بر خود را وارد منطقه کرده اند؛ دقیقا همین مساله سبب می‌شود یک سری انسان‌های راحت طلب و ترسو، منافع خود را در خطر دیده و به دست و پا بیفتند.

سهیلی تاکید کرد: سفره بزرگ این افراد که حاصل کوچک شدن سفره مردم است با وقوع جنگ احتمالی آسیب خواهد دید، لذا تمام تلاش خود را می‌کنند تا با ایجاد رعب و وحشت نسبت به جنگ، از ترس مردم کاسبی کرده و نظام را وادار به ادامه برجام و مذاکره با آمریکا کنند؛ چرا که ضرب العجل ایران برای اروپا و آمریکا به معنی پایان برجام است.

وی اذعان کرد: متاسفانه رگه‌های این تفکر در اعضای شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه مقننه و قوه مجربه دیده می‌شود.

این فعال سیاسی و فرهنگی تبیین کرد: البته عرصه اقتصادی از جمله مواردی است که نفوذی‌های داخل سعی دارند با بزرگنمایی عنوان جنگ نظامی، حواس مردم را نسبت به آن پرت کرده و آن‌ها را به همین وضعیت آشفته معیشت راضی کنند.

وی در پایان ضمن بیان اینکه مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب تمام تلاش دشمن در جهت مرعوب کردن اراده ملت ایران است خاطرنشان کرد: آمریکا تمام روش‌های ممکن برای شکست دادن این ملت و نظام را به کار گرفته، اما هر بار چیزی جز شکست نصیب او نشده است؛ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در نهایت عزتمندی است و اگر مشکلات فعلی را با شجاعت پشت سر بگذاریم، پیروز همیشگی میدان نبرد حق علیه باطل خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها