خبرهای داغ:

مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات آذربایجان غربی از مرز ۱۶۶ هزار هکتار گذشت

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان از مرز ۱۶۶ هزار هکتار گذشت.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۳۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

جعفر وحدت امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح 166 هزار و 181هکتاراز مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز صورت گرفته است.

وحدت ادامه داد: از این مقدار سطح مبارزه 158 هزار و 316 هکتار در مزارع گندم و 7 هزار و 865 هکتار در مزارع جو انجام گرفته و این در حالی است که مبارزه شیمیایی همچنان در مناطق سردسیری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از کاهش میزان خسارت آفت سن غلات به عنوان مهمترین آفت در مزارع گندم و جو در کشور و استان، تاکنون در سطح 16 هزار و 837 هکتار مبارزه با سن مادری در استان انجام شده و به محض رسیدن به نروم برابر بازدیدهای صحرایی کارشناسان، مبارزه با پوره سن نیز آغاز خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بارندگی های مناسب در فصل بهار،  احتمال شیوع انواع بیماری در مزارع غلات دور از انتظار نیست، لذا از زارعین استان درخواست داریم به محض مشاهده علایم اولیه آلودگی با مشورت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام به مبارزه شیمیایی با افات کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات