رئیس کل دادگستری استان زنجان کمرنگ شدن روحیه گذشت ، ایثار و مشکلات اقتصادی را ازعوامل افزایش جمعیت کیفری زندانها دانست وگفت : بروز و ظهور مشکلات اقتصادی ونارسایی هایی که در برخی حوزه های مدیریتی در کشور وجود دارد،زمینه تشکیل پرونده در دستگاه قضایی است .
کد خبر: ۹۱۳۷۸۶۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛حجت الاسلام صادقی نیارکی در جشن گلریزان شهرستان خرمدره که با حضور امام جمعه و معاون فرماندار برگزار ش،اظهار کرد:یکی از چالشهای جدی در کشور مواجهه با جمعیت کیفری زندانهاست و این تعداد  زندانی  برازنده کشور اسلامی نبوده و بایستی در این خصوص چاره اندیشی و آسیب شناسی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی برای کاهش جمعیت کیفری زندانها  موضوع فرهنگ سازی  و  تغییر قانون است اظهار کرد :برای تحقق این امر  نیاز به اقدامات فرهنگی و همچنین ایجاد و تدوین قانون جدید در این زمینه هستیم .

رئیس شورای قضایی استان  با تأکید بر اینکه انتظام بخشی به جامعه ،رعایت حدود ، مقررات جامعه ،  نظم عمومی واحترام به قوانین  و همنوعات یکی از اصول مسلم ماست بیان کرد: ما در انجام وظایفمان و اجرای قانون مصمم و جدی هستیم. 

این مقام عالی قضایی استان خاطر نشان کرد :جشن گلریزان برای کمک به هنجارشکنان و کسانی که در حق دیگران ظلم میکنند شامل نمی شود  بلکه برای مجرمین جرایم مالی و غیر عمد می باشدکه با  کمک های  شما مردم شریف شهرستان خرمدره از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان باز خواهند گشت .

در این مراسم،حجت الاسلام آذربایجانی رئیس دادگستری شهرستان خرمدره نیز گفت:در سال گذشته  با جمع آوری کمک های خیرین و مردم خرمدره به مبلغ یک میلیاردو یکصدو چهل میلیون ریال،  تعداد 19 نفر از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد از زندان آزاد شدند.

وی افزود :در حال حاضر تعداد 23 نفر محکومین جرایم مالی و غیر عمد شهرستان خرمدره در زندان هستند که امیدواریم با کمک های مردم  نیکو کار شهرستان  شاهد آزادی این تعداد باشیم .

 

ارسال نظرات