مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: یک شهروند اهل بانه اشیای تاریخی متعلق به هزاره اول پیش از میلاد را پس از پیگیری های خود و جمع آوری از روستاهای این شهرستان به اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه تحویل داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۸۳۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید محسن علوی  اظهار داشت: این شهروند بانه ای کە نخواست نامش برده شود اقدام بە تحویل و اهدای 9 قلم شی تاریخی به اداره میراث فرهنگی کرد.

وی افزود: این شهروند فرهنگ دوست این تعداد اشیای تاریخی مربوط بە حدود سە هزار سال پیش را کە کشاورزان منطقە در شخم زنی زمین و یا به صورت اتفاقی بدست آوردە بودند جمع آوری کرده و با حضور در ادارە میراث فرهنگی شهرستان بانە آنها را تحویل داد.

علوی ضمن درخواست مشارکت همگانی در زمینە تحویل اشیای یافت شدە برای حفاظت از این آثار یادآور شد: این اقدام شایستە در راستای حفاظت از آثار تاریخی و باستانی منطقە و روشن شدن زوایای تاریک تاریخ و فرهنگ استان کردستان بسیار حایز اهمیت است.
 
 206 اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان بانه شناسایی شده و بیش از 30 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

در شهرستان بانه 20 تپه تاریخی، 10 قلعه قدیمی و 2 حمام تاریخی خدری و مرزبانان مربوط به دوره پهلوی اول وجود دارد و محله بانه کون و محوطه گره برده از محوطه های تاریخی این شهرستان است.

شهرستان مرزی با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات