خبرهای داغ:
کارشناس حامی برجام:

باید به قبل از برجام برگردیم

یک حامی برجام با اشاره به در محاق رفتن این توافق می‌گوید سرانجام مذاکره دوباره با آمریکا هم مثل برجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۴۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

حسن بهشتی‌پور که از حامیان دوآتشه برجام به‌شمار می‌رفت، در گفت‌وگو با «الف» اظهار داشت: به‌طور کلی اقدام ایران و کاهش تعهداتش در برجام اقدام خوب و مناسبی بود، چرا که بالاخره ایران باید از یک جایی شروع می‌کرد و باکاهش این تعهدات، آدرس خوبی به غربی‌ها داد که اگر شما به تعهدات خود در برجام پایبند نباشید، ایران هم پایبند نخواهد ماند و کاهش تعهدات خود را از جمله مدرن‌سازی آب سنگین اراک و افزایش سطح غنی‌سازی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.


البته ایران باید زودتر و بعد از بدعهدی غربی‌ها دست به چنین اقدامی می‌زد؛ به‌هرحال ایران گام اول را انجام داده و اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، گام دوم را اجرایی خواهد کرد. ایران باید از بسیاری از تعهدات خود در برجام بکاهد.وی گفت: باید به طرف مقابل فهماند که اهرم تحریم کارایی لازم را برای آنها نداشته است.


این کارشناس سیاسی درباره واکنش اروپا می‌گوید: واقعیت این است که اروپایی‌ها عملاً نمی‌توانند در مورد تعهداتشان در برجام اقدامی انجام دهند، چرا که آنها درگیر سیستم آمریکا بوده و بدون آنها نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. از ابتدا هم مشخص بود که اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تعهدات خودش در برجام را اجرایی کند و تمام سیستم آنها به آمریکایی‌ها گره خورده است، لذا بعید به‌نظر می‌رسد که کاری انجام دهند و ما باید به همان قبل از برجام یعنی سال ۹۱ برگردیم.


وی همچنین درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره گفت: ترامپ می‌گوید ما زمانی با ایران مذاکره می‌کنیم که آنها غنی‌سازی را کنار بگذارند، برد موشک‌هایشان را به زیر ۳۰۰ کیلومتر برسانند و از منطقه خارج شوند؛ آن زمان با ایران مذاکره خواهیم کرد. جمهوری اسلامی هم بارها اعلام کرده که مذاکره نخواهد کرد، زیرا آنها قابل اعتماد نیستند و دوباره سرانجام این مذاکره هم همانند برجام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار