محفل انس با قرآن کریم در ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزار شد

به مناسبت ماه رمضان محفل انس با فرآن کریم تحت عنوان بهار قرآن با حضور مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه، جانشین ناحیه، پاسداران و پایوران وسربازان درمحل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۱۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علیرضا گنجی ازطلاب حوزه علمیه بهاباد در این مراسم اظهارداشت: رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد. بنابراین، رابطه ویژه‌ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می‌کند، رمضان نیز بهار قرآن است. دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می‌شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می‌بخشند.
استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه خواندن قرآن، قلب‌های زنگار گرفته را جلا می‌دهد افزود: بیایید روزانه با خواندن چند آیه قرآن، زنگار‌های قلب خود را شست وشو دهیم.
گنجی ادامه داد: قرآن، کتاب آسمانی و معجزه آخرین سفیر الهی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و گران بهاترین میراث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در میان مسلمانان است که باید ما مسلمانان به خواندن این کلام وحی اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.
وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان حتی خواب روزه‌دار نیز برای او به عنوان عملی ارزشمند در نظر گرفته می‌شود و فرد روزه‌دار با خوابیدن نیز، عملی مثبت و نیکو در کارنامه اعمال خود ثبت می‌کند.
این روحانی برجسته یکی از کار‌های ارزشمند برای ماه مبارک رمضان، خواندن قرآن کریم و ختم کردن این کتاب الهی در ماه میهمانی خداوند است چرا که این عمل علاوه بر تأثیرات مثبت در زندگی دنیوی فرد، در زندگی اخروی او نیز تأثیرات مطلوبی بر جای می‌گذارد.
در ادامه این محفل نورانی حجت الاسلام اکبر زارعیان مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد بابیان اینکه هرساله در ماه مبارک رمضان مراسم انس با قرآن کریم به‌منظور بهره‌گیری از برکات این ماه عزیز از سوی ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزار می‌شود گفت:: در این زمینه نیز سپاه و بسیج با توجه به وظیفه و مأموریتشان که صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است برنامه‌های ویژه‌ای را در طول سال و به‌ویژه ماه مبارک رمضان برای پاسداران، پایوران و نیرو‌های وظیفه تدارک و اجرایی می‌کند.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه بهاباد با بیان اینکه یکی از برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم است که هر روز با حضور قاریان مطرح شهرستانی در ناحیه مقاومت بسیج و حتی در حوزه‌های مقاومت بسیج هم برگزار می‌شود.
وی به خواندن قرآن این کتاب آسمانی درماه مبارک رمضان تاکید و سفارش کرد و افزود: در رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه‌ای که همه برنامه‌ها و رموز تکامل را دربردارد. قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.
درپایان چند تن از قاریان به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

انتهای پیام /د
ارسال نظرات
آخرین اخبار