آماده باش ۱۵ تیم واکنش سریع برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش ۱۵ تیم واکنش سریع محیط زیست برای مقابله با آتش سوزی در جنگل‌ها خبرداد.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۴۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
محسن جعفری نژاد بسطامی گفت: به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق حفاظت شده ۶۸ نفر نیرو در قالب ۱۵ تیم واکنش سریع در حالت آماده باش کامل هستند.
وی گفت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان و همچنین استفاده از تجربیات سنوات گذشته این احتمال وجود دارد که در عرصه‌های طبیعی آتش سوز‌ی هایی رخ دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به شناسایی نقاط بحرانی مناطق حفاظت شده اشاره کرد و افزود: با شناسایی نقاط حساس به آتش سوزی و ایجاد گشت‌های سیار و پایش مستمر مناطق بحرانی، امیدواریم که در صورت بروز هر گونه آتش در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن اطفاء حریق شود.
جعفری نژاد بسطامی نقش مردم و تشکل‌های زیست محیطی را مهم دانست و گفت: جوامع بومی محلی و سمن‌های زیست محیطی می‌توانند ضمن گزارش و تماس فوری با یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشان ها، حریق را قبل از اینکه وسیع و بحرانی شود سرد و خاموش کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همکاری صدا و سیما، رسانه‌های دیداری و شنیداری استان در تولید و پخش برنامه‌های آموزشی، پیشگیرانه و مقابله با حریق می‌تواند بسیار موثر باشد، کما اینکه طی سال جاری طی مکاتبه‌هایی با صدا و سیمای استان این مهم را خواستار شده ایم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از مردم خواست درصورت بروز هرگونه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده موضوع را در کمترین زمان ممکن با شماره ۲-۰۷۴۳۳۳۳۴۴۴۱ اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.
ارسال نظرات