رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در دام‌های مبتلا به تب کریمه کنگو هیچ علامت و نشانی از بیماری وجود ندارد گفت: این بیماری یکی از پرهیز از کشتار دام به صورت سنتیخطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین نشخوار‌کنندگان اهلی، وحشی و انسان است که در حیوانات ایجاد بیماری نمی‌کند اما برعکس در انسان مبتلا ایجاد تب و خونریزی نموده و باعث مرگ می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۴۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
حسینی با تأکید بر پرهیز از کشتار دام به‌صورت سنتی افزود: باتوجه به اینکه این بیماری هیچگونه علامتی در دام‌های مبتلا ندارد، مردم از کشتار دام به‌صورت سنتی (غیرمجاز) در منزل خود داری کنند، زیرا تمامی ترشحات دام مبتلا به بیماری سرشار از ویروس است.
وی با اشاره به راه‌های کنترل بیماری اضافه کرد: سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی برای از بین بردن کنه‌ها بسیار ضروری است.
رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با اشاره به کنترل بیماری در دام‌های مبتلا در کشتارگاه عنوان کرد: در کشتارگاه‌ها بعد از کشتار، باید لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در سالن پیش‌سرد نگهداری شود تا از این طریق ویروس‌های احتمالی نابود شوند.
حسینی بیان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، از تردد بدون دلیل در اماکن دامی خودداری شود و حتی‌الامکان سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی توسط دامداران با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.
وی ادامه داد: چنانچه دامداران متوجه وجود کنه‌ها بر روی بدن دام شدند از له‌کردن کنه‌ها به‌شدت پرهیز کرده و با پنس مخصوص آن‌ها را از بدن دام جدا کنند.
ارسال نظرات