رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست آمادگی ستاد مدیریت بحران برای مبارزه با آفت ملخاضطراری ستاد مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد گفت:با وجود اقدام‌های پیشگیرانه در استان‌های همجوار، این آفت درسطح قابل توجهی از مناطق جنوبی استان روئت شده است.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۳۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
تاج الدینی افزود:با استقرار گروه‌های ویژه ۴۰ هزار هکتار از اراضی، مراتع و جنگل‌های جنوبی استان در شهرستان گچساران پایش شده است.
وی با اعلام هشدار جدی به اعضای این ستاد گفت: چنانچه ظرف مدت دو هفته آینده نسبت به دفع این آفت اقدام نشود مناطق وسیعی از استان و استان‌های همجوار مورد هجوم این ملخ‌ها قرار می‌گیرد.
تاج الدینی از سم پاشی ۳۰۰ هکتار از اراضی آفت زده خبر داد و خواستار تامین تجهیزات و نیروی مورد نیاز برای سرعت دادن به کارمقابله با این آفت شد.
خوان پایه فرماندار گچساران هم از رؤیت آفت ملخ در منطقه لیشتر خبر داد و گفت:این آفت خسارات زیادی به مراتع، جنگل‌ها و بخش کشاورزی وارد می‌کند و باید تیم‌های مبارزه با این آفت در مناطق آلوده مستقر شود.
معاون عمرانی استاندار نیزگفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای دفع این آفت تخصیص اده می‌شود.
فیلی افزود: باید با هماهنگی فرمانداران استان‌های همجوار از ظرفیت این استان‌ها هم برای جلوگیری از گسترش بیشتر این آفت کمک بگیریم.
وی به احتمال آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت:تشکیل تیم‌های واکنش سریع از جمله گروه‌های دیده بان آتش و قرار گاه‌های عملیاتی با محوریت فرمانداران برای اقدام بموقع و اطفاء حریق ضروری است.
فیلی ادامه داد: فرمانداری‌ها نیازمندی‌های خود برای کار اطفاء حریق را گزارش کنند و در فصول اعتباری، چگونگی جذب اعتبارات خاص اطفاء حریق را در نظر بگیرند.
حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت:بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها منشاء انسانی و گاهی بخاطر سوء استفاده‌های اقتصادی رخ می‌دهد.
در این نشست مقرر شد با انتقال فاضلاب‌ها در مجاورت شهر یاسوج به شبکه فاضلاب این شهر و ایجاد واحد‌های متعادل ساز تاپایان امسال مشکلات ناشی از فاضلاب این شهر برطرف شود.
ارسال نظرات