مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:خرید ۲ هزار و ۳۳۹ تن گندم گچساران و بهمئیبهای خرید تضمینی محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ ساعت پس از ثبت در سامانه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۲۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:خرید ۲ هزار و ۳۳۹ تن گندم گچساران و بهمئیب‌های خرید تضمینی محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ ساعت پس از ثبت در سامانه پرداخت می‌شود.
عیسی راستین نسب افزود:تاکنون ۲ هزار و ۳۳۹ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در شهرستان‌های گچساران و بهمئی خریداری شده است.
وی بیان کرد: از این میزان دو هزار و ۲۵۰ تن در شهرستان گچساران و ۸۹ تن نیز در شهرستان بهمئی خریداری شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش بینی می‌شود ۷۵ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان و ۱۰ هزار تن گندم بذری در استان خریداری شود.
راستین نسب همچنین از خرید تضمینی ۳۷۵ تن محصول دانه‌های روغنی کلزا خبر داد و گفت: تاکنون برداشت کلزا تنها در شهرستان گچساران شروع شده است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار تن دانه روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.
راستین نسب افزود: در سال زراعی جاری هزار و ۷۰۰ هکتار مزرعه در کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت کلزا رفته است این در حالی است که سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی گذشته ۷۶۰ هکتار بود.
امسال هر کیلوگرم گندم معمولی به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۸ هزار ریال و کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار و ۴۳۷ ریال خریداری می‌شود.
برداشت گندم از پانزدهم اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
ارسال نظرات