مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز رمضان را بهار قرآن و بهار عبادت خواند و گفت: این ماه مبارک فرصتی برای رشد معنوی است.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۲۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶

  به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز،  امروز در همایشی به مناسبت افتتاح برنامه های ماه مبارک در جمع پاسداران در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) در رابطه با اهمیت و آثار ماه مبارک رمضان گفت: غنیمت شمردن فرصت ماه مبارک رمضان انسان را به مقام قرب الهی می رساند.
حجت الاسلام لرستانی عنوان کرد: در این ماه مبارک می توان به وسیله عبادات و بندگی پروردگار، رشد معنوی را در زندگی تقویت و به مقام قرب الهی دست پیدا کرد و فرصت کم نظیر شب های قدر برای پیشرفت سیر و سلوک مفید است.

وی ادامه داد: بندگان می توانند با استفاده از این ماه مبارک بر نفس اماره مسلط شوند و به جای اینکه خادم نفس اماره باشند آن را تابع خود کنند در این صورت دنیا و آخرت تأمین می شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با بیان اینکه انسان ها این ماه بندگان مهمان خدای متعال هستند، افزود: معنای مهمانی این نیست که فقط نسبت به خوردن و آشامیدن، اهل رعایت باشند بلکه معنایش این است که بندگان می توانند در این ماه مبارک رشد معنوی پیدا کنند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه روزه، دعا، راز و نیاز با خداوند و سایر عبادات در این ماه موجب رشد معنوی شده است، خاطرنشان کرد: بهترین عمل در این ماه اجتناب از محارم الهی است.

وی یادآور شد: پیامبر اسلام در مورد ماه مبارک رمضان فرمودند: مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهی است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شب ها و ساعاتش بهترین شب و ساعت است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) وقتی در زمینه فضیلت رمضان سخن به میان می آورند متذکر این مطلب می شوند تا جایی که خواب و دیگر اعمال روزه دار عبادت به حساب می آیند که گناه نکرده نباشد.

 
وی در ادامه با تأکید بر دوری از گناه اظهار داشت: از مواردی که قبل از ماه مبارک رمضان باید رعایت شود، کسب طهارت باطنی است چراکه ماه مبارک رمضان ماه قرآن است و تنها کسانی به این حقیقت پی می برند که دلشان پاک باشد.

حجت الاسلام لرستانی رمضان را بهار عبادت خواند و گفت: همانطوری که بهار در جسم انسان نشاط به وجود می آورد در ماه مبارک رمضان نیز انسان باید بر اساس عبادت نشاط روحی پیدا کند و این میسر نیست مگر اینکه انسان آمادگی پیدا کند و این آمادگی در درجه اول توبه است.


وی ماه مبارک رمضان را ماه طهارت و پاکی، ماه تقوا و خودسازی عنوان کرد و ادامه داد: رمضان ماهی است که مراحل قرب الهی و سیر و سلوک الی الله را با گام های سریع و استوار می توان پیمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با بیان اینکه بدبخت کسی است که در این ماه بزرگ از آمرزش الهی محروم بماند، گفت: در این ماه در کنار دعا و عبادت و روزه داری، باید به تهی دستان کمک کرد و بزرگ سالان را احترام و خردسالان را مورد مهربانی قرار و به خویشاوندان احسان کنیم، زبان را حفظ کنیم و چشم و گوش را بر آنچه نگاه کردن و گوش دادن به آن جایز نیست ببندیم بر یتیمان مهربانی کنیم.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: برای بهره گیری بیشتر از برکات مادی و معنوی و آثار و ثواب های ماه مبارک رمضان نباید تنها به روزه گرفتن اکتفا کرد بلکه باید از گناهان اجتناب و با خود سازی و مراقبت و دوری از آلودگی ها جان خویش را در معرض وزش بوی خوش رحمانی و عنایات ویژه سبحانی قرار داد.

ارسال نظرات