خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه مشکل اصلی در باور برخی مدیران کشور است که شرایط را به خوبی درک نکرده اند و امیدشان هنوز به خارج از مرزهاست گفت: دشمن نمی خواهد استقلال و توانمندی های ما را ببیند و از هر طریقی برای ضربه زدن به نظام اسلامی وارد می شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۵۰۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری سرویس بسیج کارگری خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بیش از 10 سال است که عناوین مختلفی که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می شود بر تولید، اشتغال، کار و در یک کلمه « اقتصادمقاومتی» دلالت و تأکید دارد.

« همت مضاعف، کار مضاعف»، « جهاد اقتصادی»، « تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» ، « اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» ، «اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» و«حمایت از کالای ایرانی» و «رونق تولید» عناوین سالهای اخیر است.

اما چه عواملی باعث کندی چرخ های اقتصاد کشور شده اند و چرا مدیریت جدی و جهادی برای رفع موانع و مشکلات و شتاب در اقدامات تولیدی و اقتصادی صورت نمی گیرد؟!

رهبر انقلاب فرمودند  " تحقق واقعی اهداف مختلف کشور از جمله استقلال سیاسی، نیازمند خوداتکایی و استقلال اقتصادی است، استقلال اقتصادی نیز به شکل گیری تولید ملی مشروط است و تولید ملی نیز با احترام «حقیقی، همگانی و عملی» به کار ایرانی و سرمایه ایرانی به وجود خواهد آمد".

ایران کشوری است که مجموعه قدرت از لحاظ علمی، نظامی و اقتصادی را دارا می‌باشد و اگر مدیریت و اعمال حاکمیت در مدیریت قوی‌تر کنیم با برنامه‌ریزی‌های هدفمند می‌توان مشکل اقتصادی و غیره را رفع کرد.

مدیریت جهادی شتاب بخش حرکت چرخ تولید کارخانجات است

محمد محمدی مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: چندین سال است رهبر انقلاب در نامگذاری سالها عناوین مرتبط با اشتغال، کار و تولید را برمی گزینند که این زنگ هشداری به دولت های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه مدیران در سطوح مختلف کشور جدیتی در اجرای اقتصاد مقاومتی به خرج می دادند در حال حاضر وضعیت معیشتی و اشتغال مردم با مخاطره روبه رو نبود و اوضاع مطلوبی را در کشور شاهد بودیم.

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی بیان داشت: متأسفانه امروز بحران های اقتصادی، تنگناهای معیشتی و بیکاری جوانان به اصلی ترین دغدغه جامعه تبدیل شده و بروز مشکلاتی، چرخ بیشتر کارخانجات را با کندی مواجه کرده و راندمان تولید پایین آمده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم امسال که به عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده است با توجه به مشکلاتی که در گذشته شاهد بودیم امیدواریم همه مدیران و متولیانی که با جامعه کارگری و صنعت مرتبط هستند با هوشیاری دست به دست هم دهند و چرخ کارخانه ها و واحدهای تولیدی به گردش دربیاید.

به حداقل رساندن معوقات جامعه  کارگری با رایزنی های بسیج کارگری

محمدی با اشاره به اولویت های کاری بسیج کارگری اظهار داشت: بسیج کارگری وظیفه  دارد در کنار متولیان دولتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با سایر متولیان جامعه کارگری، اشتغال و صنعت همراه شویم و به آنها در حل مشکلات و سهولت انجام امور کمک کنیم.

وی یادآور شد: در طول سال در جلساتی با عنوان کمیسیون کارگری شورای تامین شرکت داریم و مشکلات واحدهای تولیدی را به بحث می گذاریم.

مسئول بسیج کارگری استان اضافه کرد: سال گذشته معوقات حقوقی کارگران را نیز پیگیری کردیم هرچند که در استان ما اندک است اما می خواهیم با کمک مدیران و متولیان به حداقل برسانیم.

وی بیان داشت: در کمیسیون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دبیری سازمان صنعت معدن و تجارت عضو هستیم که آنجا باید حضور فعال داشته باشیم و با رایزنی های انجام شده منابع ارزان قیمت به سمت کارگاه های تولیدی سرازیر می شود.

محمدی با تأکید بر اینکه کارها بر دوش مدیران و متولیان جامعه کارگری است گفت: وظیفه ما همکاری، کمک، ارشاد و مطالبه گری حق و حقوق جامعه کارگری است. در جایی که حقی بین کارگر و کارفرما تضییع شود ورود پیدا می کنیم و تلاش می کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی حل و فصل شود.

«شیفت ایثار» برنامه ای موفق در مقابل سیاه نمایی هایی دشمن

وی با بیان اینکه شیفت ایثار برنامه جدیدی بود  که سال گذشته توسط بسیج کارگری کشور اجرا شد افزود: این برنامه انعکاس خوبی داشت و به لحاظ حساسیت و پشتکاری که بود در ۱۱شهرستان استان قریب به ۳۰ واحد تولیدی و کارخانجات این طرح را اجرا کردند.

مسئول بسیج کارگری استان با اشاره به هدف اجرای شیفت ایثار گفت: در راستای توطئه های متعدد دشمن و سیاه نمایی که دشمن به راه انداخت؛ از دل واحدهای تولیدی گروه های جهادی ۲۰نفری بلند شدند و کارهای بر زمین مانده را بدون حقوق و دستمزد انجام دادند.

وی با بیان اینکه طرح ایران یار در دستور کار بسیج کارگری است خاطرنشان کرد: در هر استان و شهرستان دانش آموزان مدارس با برنامه ریزی انجام شده با سازمان بسیج دانش آموزی اعزام می شوند و محصولات بومی کارخانه های آن شهرستان را می بینند.

محمدی ادامه داد: مدیران واحدهای تولیدی که توان انتقال دارند در مدارس سخنرانی و کالایشان را معرفی می کنند و حمایت از کالاهای بومی و ملی صورت می گیرد. امسال این برنامه مورد تاکید و در دستور کار ما قرار دارد.

کمک به خروج واحدهای تولیدی از رکود در دستور کار بسیج کارگری است

وی با بیان اینکه کار شاخص دیگری که امسال در دستور کار بسیج کارگری است کمک به خروج واحدهای تولیدی از رکود است گفت: باید واحدهای تولیدی و کارخانجاتی که به بن بست تولیدی خوردند را کمک کنیم. مشکلات به دولت منتقل شود و پرداخت تسهیلات یا حل گرفتاری اداری آن مجموعه، ماموریت سازمان بسیج کارگری است.

مسئول بسیج کارگری استان خاطرنشان کرد: مشکلات از قبیل تهیه مواد اولیه، بودجه ناکافی و فروش بازار از جمله موارد تعطیلی کارخانجات است.

متأسفانه مشکل اصلی در باور برخی مدیران کشور است

وی با بیان اینکه متأسفانه مشکل اصلی در باور برخی مدیران کشور است که شرایط را به خوبی درک نکرده اند و امیدشان هنوز به خارج از مرزهاست متذکر شد: دشمن نمی خواهد استقلال و توانمندی های ما را ببیند و از هر طریقی برای ضربه زدن به نظام اسلامی وارد می شود.

محمدی ابراز داشت: امیدواریم روزی برسد مردم، مسئولین و متولیان جامعه کارگری دست به دست هم دهند و باور «نمی شود» را کنار بگذارند. 

وی خاطرنشان کرد: ما در بسیج معتقدیم همانطور که در دوران دفاع مقدس مردم ما کارهای نشدنی را شدنی کردند، در میدان حاضر بودند و فرماندهان و مدیران حرف از بودجه و امکانات نزدند؛ امروز که عرصه رویارویی با دشمن عوض شده است و دشمن در نبرد اقتصادی کمر بسته که اقتصاد و معیشت ما را در تنگنا قرار دهد باید به اتفاق نظر برسیم و تلاش روز افزون داشته باشیم.

مسئول بسیج کارگری استان یادآور شد: همانطور که دفاع مقدس و نبرد سخت زیر بمباران ها ایستادگی و مجاهدت ملت ایران به حماسه ای ماندگار و مثال زدنی مبدل شد امروز مدیریت اقتصادی نیاز داریم که کار سختی نیست و با اتحاد و همدلی مردم و مسئولین این بحران که در عرصه معیشت بوجود آمده است مرتفع می شود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که با وجود پتانسیل های موجود در داخل کشور و وسعت سرزمینی ما می توانیم و نباید شاهد مشکلات از این قبیل باشیم و تحریم های دشمن  برای ما فلج کننده نیست.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها