رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار گفت: آمریکا در تقابل سیاسی با انقلاب‌اسلامی شکست‌های مرحله‌ای خورده و هر روز که بر عمر انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، شکست‌ها را لمس می‌کند و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به این شکست‌ها اذعان دارند.
کد خبر: ۹۱۳۷۴۳۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (ماهیت و ابعاد جنگ سیاسی دشمن و الزامات آرایش جنگی در حوزه سیاسی) با ارتباط تلفنی با سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

سردار حسن رستگارپناه در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی، از چند جبهه وارد مبارزه با ما شد، نخستین جبهه، صورت دادن اقداماتی که استحکام نظام جمهوری‌اسلامی را بر هم زند تا نظام سیاسی ما نتواند اهداف خودش را دنبال کند، در این جبهه شکست خورد. در جنگ سختی که با محوریت صدام در منطقه علیه جمهوری‌اسلامی به راه انداخت، جنگی که به نوعی همه کشورهای منطقه و فرامنطقه را علیه ما متحد کرد، در این جبهه نیز شکست خورد و تجربه بدی را ثبت کرد.

وی افزود: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی شروع به اقداماتی در زمینه اختلال در چرخه اقتصادی نظام جمهوری‌اسلامی کرد، پس از آنکه اسناد لانه جاسوسی به دست نیروهای انقلابی افتاد، شروع به فعال کردن جبهه اقتصادی خودش کرد و همزمان در جبهه سیاسی نیز فعالیت‌هایش را در زمینه‌های مختلف دنبال کرد. یکی از مهم‌ترین اقداماتش ایران‌هراسی بود که با برخی از کشورهای منطقه تلاش کرد جمهوری‌اسلامی را به عنوان یک قدرت متقابل با آنها مطرح کند. اما در مجموع تلاش‌هایش نتوانست ما را در نه در صحنه سیاسی بلکه سایر صحنه‌ها شکست دهد.

رئیس مرکز مطالعات امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین ادامه داد: پس از آن آمریکا با کشورهای مخالف جمهوری‌اسلامی در صحنه بین‌المللی وارد عمل شد، در این حوزه هم نتوانست با همه فعالیت‌هایی که انجام داد، موفقیتی کسب کند تا جایی که اخیرا در درگیرهای عراق، سوریه و کل منطقه خاورمیانه مشاهده کرد جمهوری‌اسلامی در منطقه جایگاه واقعی خودش را پیدا کرده و اثرات مثبت را دنبال می‌کند، جمهوری اسلامی در بحث صلح و امنیت مردم هر روز استحکام بیشتری را در منطقه بلکه در کل جهان اثرات خودش را می‌گذارد. در مجموع دشمن در این عرصه هم با شکست‌های زیادی روبه‌رو شد.

سردار حسن رستگارپناه گفت: دشمن تلاش می‌کند به مبارزه سیاسی عیله نظام جمهوری‌اسلامی ادامه دهد، البته آمریکا در تقابل سیاسی با انقلاب‌اسلامی شکست‌های مرحله‌ای را خورده و هر روز که بر عمر انقلاب اسلامی افزوده می‌شود، شکست‌ها را لمس می‌کند و خودشان نیز در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به این شکست‌ها اذعان دارند. در عین حال خوشبختانه به لحاظ استحکام سیاسی در منطقه به شرایطی رسیدیم که جمهوری‌اسلامی در بر حوادث سیاسی منطقه به عنوان یک وزنه اثرگذار و یک شرایط مناسب برایش ایجاد شده که می‌تواند تاثیرات خودش را روز به روز بیشتر کند.           

ارسال نظرات