به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد؛
با عنایت به توصیه مقام معظم رهبری در بخش تحرک علمی که مهم‌ترین اولویت ایشان می‌باشد، وظیفه سنگین اساتید دانشگاه‌ها پیاده سازی نظرات ایشان در دانشگاه‌ها می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۳۷۴۲۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، جلسه هیات اندیشه‌ورز خواهران به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی و با حضور اساتید بسیجی خواهر دانشگاه‌های اراومیه در محل سالن جلسات بسیج اساتید استان برگزار شد.

درابتدای این جلسه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه بخش‌های برکات انقلاب و توصیه‌های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) توسط دکتر مجرد دبیر هیات اندیشه ورز خواهران  و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه تبیین شد .

خانم دکتر مجرد در این باره گفت:با عنایت به توصیه معظم له در بخش تحرک علمی که مهم‌ترین اولویت ایشان می‌باشد و با مطالبه رهبری در دانشگاه‌ها و عدم رضایت ایشان از جایگاه علمی کنونی کشور، وظیفه سنگین اساتید دانشگاه‌ها پیاده سازی نظرات ایشان در دانشگاه‌ها می باشد.

وی در ادامه با توجه به مطرح شدن مجدد اجرای بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش، توضیحاتی کلی از فلسفه پیدایش این سند تا بندهای بسیار کلیدی در رابطه با بخش‌های چهارم و پنجم این سند که عبارت از تضمین آموزش با کیفیت برابر و فراگیر و ... و دستیابی به تساوی جنسیتی و ... ارائه نمود و بیان کرد: علی رغم اهداف بسیار عالی و نمود انسانی و منافع ظاهری در اجرای این سند، لیکن در روند اجرای این مفاد ناهماهنگی‌های بسیار واضحی با فرهنگ و باورهای دینی ما وجود دارد که هدف نهفته استکبار در حقیقت ایجاد تغییرات ریز و با چراغ خاموش در متن جوامع کمتر توسعه یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه این حرکت خزنده و خطرناک که با هشدارهای مکرر حضرت آقا برای بیداری مسوولان همراه بوده، از اساتید حاضر در جلسه درخواست کرد با مطالعه متن کامل ۷۰ صفحه‌ای این سند که توسط یونسکو ترجمه شده است بطور کامل با آن آشنا شده و جلساتی پیرامون شناسایی آسیب‌های ناشی از پایبندی به آن برگزار شود.

در ادامه اعضای جلسه عناوین پیشنهادی خود را جهت برگزاری کارگاه‌های آتی توسط بسیج اساتید اعلام نمودند.

 

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی
 
 
جلسه هیات اندیشه ورز اساتید خواهر بسیجی دانشگاه‌های ارومیه
ارسال نظرات