خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که تربیت فطری دانش آموزان موجب آگاهی آنان از مسائل بسیاری خواهد شد، گفت: مسئولان اگر مدعی اند که مفاد سند ۲۰۳۰ در مدارس اجرا نمی شود و مخالف آن هستند قاعدتاً باید نظارت شان را بیشتر و قوی تر کنند، زیرا در قبال تربیت دینی و آموزش علمی فرزندان این جامعه مسئول هستند.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۸۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با اشاره به برخی اقدامات ضددینی در مدارس آموزش و پرورش، اظهار داشت: در مسائل فرهنگی اگر فرهنگ اصیل را به جامعه ارائه نکنیم دچار چنین مشکلاتی خواهیم بود. فرهنگ اصیل مطابق با فطرت انسان است و قطعاً مورد پذیرش همه انسان ها است.

وی افزود: در صورتی که فرهنگ اصیل ارائه نشود قاعدتاً دشمنان بدل آن فرهنگ را به جامعه ارائه می دهند، بدلی که در ظاهر شکل جذاب دارد اما در حقیقت برای تربیت دینی فرزندان سم مهلکی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، عنوان داشت: راه مقابله با چنین تحرکاتی اولاً اقدام مسئولان دولتی به ویژه آموزش و پرورش است. مسئولان اگر مدعی اند که مفاد سند 2030 در مدارس اجرا نمی شود و مخالف آن هستند قاعدتاً باید نظارت شان را بیشتر و قوی تر کنند، زیرا در قبال تربیت دینی و آموزش علمی فرزندان این جامعه مسئول هستند.

وی ادامه داد: بنابر این اولین وظیفه متوجه مسئولین آموزش و پرورش است که نظارت شان را قوی تر کنند و اگر واقعا تا الان بی اطلاع بوده اند، اطلاعات خود را از مجموعه تحت امرشان بیشتر کنند و چنانچه اطلاع داشتند و مسامحه می کردند در این ماه مبارک رمضان توبه کنند و تصمیم بگیرند اقداماتی را پیگیری و اجرا کنند که مورد رضایت حضرت حجت(عج) واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید مراقبت کنند تا تربیت فرزندان جامعه اسلامی به دست بیگانگان نیافتد. البته در کنار هوشیاری مسئولان، والدین خانواده ها نیز باید بر امور دانش آموزان خود نظارت کنند تا اگر متوجه چنین تخلفاتی شدند جلوی آن را بگیرند و موضع گیری کنند که با این اقدام یک امر به معروف و نهی از منکر همگانی شکل خواهد گرفت و اثرات مثبت آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: علما و دلسوزان دین هم نباید در برابر منکرات و ناهنجاری هایی که بعضاً در جامعه اتفاق می افتد ساکت بنشینند و باید در صف اول آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار بگیرند. لذا مبلغین دینی که در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند باید دائماً جریانات موجود در مدارس را رصد کنند و نسبت به جریاناتی که می خواهند منکرات را در مدارس گسترش بدهند باید به وظیفه روشنگری خود عمل کنند و تذکرات لازم را بدهند و عواقب چنین رفتارهایی را به مسئولان و والدین تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که تربیت فطری دانش آموزان موجب آگاهی آنان از بسیاری مسائل خواهد شد، گفت: معلمان جزو اقشار فرهیخته جامعه هستند و اکثریت آنان اعتقادات مذهبی خوبی دارند و افراد متدین و انقلابی هستند زیرا معلمی که رسالت تعلیم و تربیت و وراثت انبیاء را دارد به هیچ عنوان راضی نخواهد شد که دانش آموزی به مسیر انحرافی کشیده شود.

وی افزود: اگر معدود افرادی هستند که خود را عامل ترویج منکرات کرده اند، قطعاً این ها را از قشر معلم نمی دانیم و در واقع این گونه افراد جایگاه و مقام معلمی را غصب کرده اند. لذا وظیفه دیگر مسئولین در قبال چنین افرادی ابتدا موعظه و نصیحت است و اگر توجه نکردند باید طرد شوند و از حضور آنان در مدارس ممانعت به عمل آید.

ارسال نظرات