خبرهای داغ:
حضرت آیت الله سبحانی یکی از مهمترین کارهای منافقان را ایجاد یاس در بین مردم و جامعه دانستند و گفتند:در جمهوری اسلامی ایران به حدی که از منافقان ضرر کردیم از دشمنان خود ضرر و خسارت ندیده ایم.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۸۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حضرت آیت‎الله سبحانی بعد از ظهر امروز در سلسله دروس تفسیر خود در مدرسه حجتیه با ذکر این مطلب که در سوره بقره دو آیه پیرامون کفار بیان شده است گفتند: این درحالی است که 11 آیه نیز در خصوص منافقین است.

معظم له بیان کردند: همین مقایسه کافی است تا به این نکته توجه کنیم که ضرر منافقان برای جامعه اسلامی تا چه حد است؛ در حقیقت این نکته قرآنی به دست می آید که ضرر منافق بیش از کافر است.

ایشان گفتند: در برخی از کلمات امیرمومنان به وجه این مساله اشاره شده است؛ کافر دشمن شناخته شده است و دشمن شناخته شده نیز کمتر می تواند به انسان ضربه بزند، ولی منافق دشمن ناشناس است که با لباس دوست به انسان ضربه می زند و به همین جهت باید از منافقان هراس بیشتری داشته باشیم.

معظم له با ذکر این مطلب که در جمهوری اسلامی ایران به حدی که از منافقان ضرر کردیم از دشمنان خود ضرر و خسارت ندیده ایم یادآورشدند: یکی از متفکران در مصر از وجود 2 هزار آیه پیرامون منافقان سخن می گوید؛ اگر این رقم نیز صحیح نباشد، قطعا آیات بسیاری در قرآن کریم پیرامون نفاق بیان شده است؛ به حدی که یک سوره مستقل به نام منافقون وجود دارد.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که منافقان پس از پیامبر اکرم(ص) کار خود را انجام دادند، اظهارکردند: در زمان پیامبر(ص)، این فتنه ها خاموش شد، ولی پس از پیامبر به دلیل نفاقی که در وجود افرادی چون ابوسفیان و... وجود داشت مشکلات عظیمی برای مسلمانان ایجاد کردند.

معظم له در تفسیر آیه 43 سوره توبه گفتند: بیان شده است مومنان عاشقان جهاد و کوشش در راه خدا هستند و برای جهاد مشتاق هستند؛ منافقان برای جهاد اذن می خواستند، ولی مومنان واقعی، نگفته به دنبال جهاد هستند.

ایشان با ذکر این مطلب که ایمان به خدا و آخرت، انسان را عاشق جهاد در راه خدا می کند، یادآورشدند: از این آیه مشخص می شود که افراد با ایمان برای جهاد اذن نمی گیرند، ولی افراد بی ایمان برای این مساله در دو حالت اذن می گیرند که یا از روی عذرتراشی است و یا از روی صحنه سازی؛ منافقان در شیوه فعالیت خود یا جنبه و شیوه سلبی را دنبال کرده و یا ظاهر سازی می کنند.

معظم له یادآورشدند: خداوند در آیه «وَلَوْ أَرَادُوا الْخُرُوجَ لَأَعَدُّوا لَهُ عُدَّةً وَلَكِنْ كَرِهَ اللَّهُ انْبِعَاثَهُمْ فَثَبَّطَهُمْ وَقِيلَ اقْعُدُوا مَعَ الْقَاعِدِينَ» به مسایل بسیار مهمی اشاره کرده اند؛ در حقیقت ذات احد حق تعالی برای هیچ کسی قابل فهم نیست، ولی صفات و افعال خداوند باید مورد پژوهش قرار گیرد.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: منافقان برای فتنه گری در بین مسلمانان ظاهر می شدند و به دنبال ایجاد یاس بودند؛ در ارتش اسلام هم افرادی هستند که تحت تاثیر منافقان و یاس آفرینی آنها می شود.

ایشان گفتند: این افراد منافق در آیه «لَوْ خَرَجُوا فِيكُمْ مَا زَادُوكُمْ إِلَّا خَبَالًا وَلَأَوْضَعُوا خِلَالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَفِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ» به ظالمین تعبیر شده اند.

ارسال نظرات