شرایط آمریکا برای حمله نظامی به ایران نه تنها دشوار بلکه غیر ممکن است

حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره درگفتگویی بااشاره به تنش‌های ایجادشده درسطح منطقه توسط آمریکاوسخنان مقام معظم رهبری درخصوص آرایش جنگی دشمن درهمه زمینه هابه جزآرایش جنگی گفت:شرایط آمریکا برای حمله نظامی به ایران نه تنها دشوار بلکه غیر ممکن است.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۳۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره درگفتگویی بااشاره به تنش‌های ایجادشده درسطح منطقه توسط آمریکاوسخنان مقام معظم رهبری درخصوص آرایش جنگی دشمن درهمه زمینه هابه جزآرایش جنگی گفت:شرایط آمریکا برای حمله نظامی به ایران نه تنها دشوار بلکه غیر ممکن است.

وی در ادامه افزود: در روز‌های اخیر ماجرای پر تنش جنگ ایران و آمریکا در بین رسانه‌ها و مردم دست به دست میشود اما استراتیژی آمریکا مبنی بر جنگ نظامی نیست و همیشه از این گزینه استفاده روانی و ابزاری کرده است برای فشار بر اقتصاد و متلاطم کردن افکار عمومی در کشور وضعیت ونزوئلا را ببینیم با وجودی فاصله نزدیک‌ترین منطقه آمریکا با ونزوئلا ۱۳۰۰ کیلومتر است و به راحتی میتواند گزینه جنگ نظامی را استفاده کند، ولی هیچ گاه چه در اوج کودتا علیه دولت ونزوئلا و چه حالا که کودتا شکست خورده است از این گزینه استفاده نکرده است، چون میخواهد با گزینه تحریم، فشار اقتصادی و روانی دولت را منحل و گزینه خودشان را حاکم کنند.

منتشلواضافه کرد:، اما ماجرای و شرایط آمریکا برای حمله نظامی به ایران نه تنها دشوار بلکه غیر ممکن است، چون آمریکا در هر زمانیکه قصد استعمار ایران را داشته مثل ماجرای کودتای ۱۲۹۹ که رضاخان را به قدرت رساند و ماجرای ۱۳۳۲ که کوتایی دیگر علیه مصدق ترتیب داد هیچ وقت از گزینه نظامی استفاده نکرد و اولین بار که تمام امکانات خود را پشت سر صدام بسیج کرد برای فروپاشی انقلاب نو پای اسلامی شکست خورد

وی افزود: علاوه براین اگر قرار باشد یک جنگ علیه ایران ترتیب داده شود از چه کسی میخواهند مایه بگذارند؟ اسرائیل و عربستان و امارات که این‌ها به تنهای از پس این حمله بر نمی‌آیند بلکه یک ائتلاف بزرگ و قدرتمند نیاز است تا بتواند علیه ایران اقدامی کند.


منتشلو گفت: حتی اگر این کشور‌ها جرات تدارک حمله نظامی علیه ایران را پیدا کنند ایران هم در مقابلش نیرو‌هایی دارد که میتوانند بیخ گوششان فعال شوند تا هوس حمله به ایران را از سرشان بپرد.

وی عنوان نمود:البته در خصوص حمله آمریکا به ایران از طریق پایگاه‌های نظامی و کشور‌های دیگربایدبگوییم که شاید این احتمال در دهه ۷۰ و ۸۰ مطرح میشد و امکان ایجاد مشکل برای ایران وجود داشت، ولی اگر کسی امروز از امکان این حمله حرفی بزند یک احمق است که از نظامی گری و راهبرد هایش هیچی نمیداند و صرفا چند توئیت از ترامپ دیده است.چرا؟ چون پایگاه نظامی توان و قدرت مقابله با یک کشور مستقر رو نداره مخصوصا اگر اون کشور ایران باشد.

مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دیواندره خاطرنشان کرد: به دلایل گفته شده آمریکا هیچ وقت جرات حمله به کشورمان را نخواهد داشت و در صورت مرتکب شدن این حماقت چنان سیلی خواهدخوردکه تاابدفراموش نخواهدشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات