سید مرتضی علوی
استاد اخلاق وکارشناس امور دینی:
حجت الاسلام هاشمی گفت : شکر عملی نعمت های خداوند این است که اگر انسان، نعمتی بیش از اندازه مصرف خود دارد به دیگران ببخشد و انفاق کند.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۳۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  استاد اخلاق وکارشناس امور دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه سامان گفت: شکرگزاری نشان دهنده میزان قدردانی و قدرشناسی بندگان خداوند است در باور‌های دینی تمام نعمت‌های مادی و معنوی و تمامی امکاناتی که در اختیار انسان است لطف و ارزانی خداوند به انسان است بر اساس همین اصل مؤمنین واقعی با اعتقاد بر اینکه خداوند،ولی نعمت تمامی انسانهاست همواره به شکرگزاری خداوندمشغول هستند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: سخنان گهربارامام صادق(علیه السلام) پیرامون اخلاق اسلامی همیشه راهنمای مؤمنین است در این‌باره می‌فرمایند: در تورات آمده است سپاسگزاری مایه افزایش نعمت و بیمه کننده و ایمن‌ساز نعمت از دگرگونی است .

 ویادامه داد: با هنایت به تأکید پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم وائمه اطهار علیهم السلام بر شکر خداوند، لازم است از انواع شکر خدا، راه‌های شکر و فواید این کار مطلع باشیم؛ اگرچه ادا کردن حق نعمت‌های الهی به وسیله شکرگزاری کار دشواری است.

حجت الاسلام هاشمیدر ادامه خاطر نشان کرد :انفاق، شکر عملی نعمت های الهی است و شکر عملی نعمت های خداوند این است که اگر انسان، نعمتی بیش از اندازه مصرف خود دارد به دیگران ببخشد و انفاق کند.

وی تصریح کرد: شکرگزاری ریشه تمام سعادت‌ها و سرچشمه عظیم برکات الهى برای انسان است، که روز به روز انسان را به خدا نزدیکتر و پیوند عشق و محبّت بندگان را با خدا محکم تر مى‌سازد از این رو علیرغم بی نیازی خداوند، از روى حکمت و مصلحت بر بندگان ضرورى و واجب گردیده است.

استاد اخلاق وکارشناس امور دینی  ادامه داد: اگر چه خداوند از شکرگزاری بندگان بی نیاز است، ولى به خاطر منفعت و مصلحت بندگان خود و به خاطر نتایجی مادی ، معنوی ،دنیوی و اخروی که برای شأن و منزلت انسان به همراه دارد، آنان را به شکرگزاری فرا خوانده است و درقرآن کریم پس از نوید افزودن بر نعمت‌های سپاسگزاران، کفران نعمت را موجب عذاب الهی دانسته است.

 

ارسال نظرات