مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مهم ترین امر به معروف اقامه نماز است، عملی که در سخت ترین شرایط هم امام حسین(ع) از انجام به موقع آن امتناع نکردند چرا که نماز برای اقامه امر خداست؛ وقتی امر خدا اقامه شد تقرب و نزدیکی به خداوند متعال هم در آن وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۳۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۷

محمد جواد جامعی، مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبر نگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که دو نوع امر به معروف داریم که نوع اول آن لفظی می باشد گفت: در امر به معروف لفظی انسان آن را بیان می کند؛ حقایق را برای مردم تعریف، خوبی ها را برای مردم تشریح، ومردم را در راستای کارهای خیر تشویق می کنند.
 
وی نوع دوم امر به معروف  را عملی دانست و افزود: در این نوع امر به معروف فرد تنها به گفتن قناعت نمی کند؛ یکی از بیماریهای اجتماع امروز آن است که برای گفتن خیلی ارزش قائل هستیم، تا زمانی که گفتن نباشد، روشن کردن و تشریح حقایق نباشد کار درست نمی شود .
 
جامعی با تاکید بر این مطلب که امر به معروف لفظی و عملی به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود، بیان کرد: در جلسات مداحی اصولا هر جلسه و اجتماع باید به طور طبیعی متاثر از موضوع و محتوایی باشد که باعث تشکیل آن شده است؛ وقتی برای عاشورای حضرت سیدالشهدا اقدام به روضه خوانی و سوگواری و اقامه عزا می کنیم باید شاخص های نهضت عاشورا را هم بشناسیم.
 
مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجالس و تجمع هایی که به نام اهل بیت(ع) برپا می شود باید روح هدایتی خود را از حضرات معصومین بگیرد.
 
این مسئول ادامه داد: مجالس روضه باید بار اصلاحی و روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشد که بخشی از آن وظیفه بر عهده مداحان است و این قشر از جامعه باید از ائمه و اولیای الهی الگو بپذیرند.
 
وی اظهار داشت: اگر مداحان ما شاخص ها و معیارهایی را که امام حسین(ع) برای ما به یادگار گذاشته اند را در مداحی های خود بکار ببریماول خودمان اصلاح می شویم و سپس قدرت اظلاح و اثر گذاری در دیگران را نیز خواهیم داشت.
 
جامعی در پایان خاطر نشان کرد: شاید مهم ترین امر به معروف اقامه نماز باشد، عملی که در سخت ترین شرایط هم امام حسین(ع) از انجام به موقع آن امتناع نکردند چرا که نماز برای اقامه امر خداست؛ وقتی امر خدا اقامه شد تقرب و نزدیکی به خداوند متعال هم در آن وجود دارد.
ارسال نظرات